جهاد تبیین عامل ایجاد خودباوری در بین نسل جوان جامعه است/ غیرت دینی پایه و اساس انقلاب است/پیشکسوتان، فرماندهان جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس هستند

سردار کریمی تأکید کرد: یکی از محورهای مهم جهاد تبیین مردمی بودن است و باید افتخارات و حماسه های عظیم انقلاب اسلامی برای نسل جوان به خوبی تبیین شود و نهضت افتخارات برای نسل جوان شکل بگیرد.

به گزارش  نار خبر به نقل از دیار آفتاب؛سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین پنجمین گردهمایی پیشکسوتان و مربیان آموزش نظامی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت عملیات والفجر ۱۰ اظهار کرد: رحلت ملکوتی مرجع عالیقدر و مجاهد وارسته و عالم بصیر و انقلابی حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی که حیات بابرکت خود را در راه تولید و ترویج علوم دینی و فرهنگ اهل بیت(ع) گذراند موجب تاثر امت اسلامی شد.

وی افزود: آیت الله علوی گرگانی از مروجان اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و یار صدیق مقام معظم رهبری بود و خاضعانه و دلسوزانه در راه تحقق آرمان های انقلاب تلاش نمود و این ضایعه را محضر امام زمان(عج) ، مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه، جامعه نخبگانی و آحاد مردم و ارادتمندان ایشان تسلیت می گوییم.

سردار کریمی ادامه داد: استکبار جهانی و حامیان آن در همه راهبردهای ۴۳ ساله خود علیه اتقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده اند و انقلاب اسلامی در دهه پنجم حیات با برکت خود،  در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد.

وی اضافه کرد: جنگ شناختی و راه انداختن عملیات روانی برای القای ناکارآمدی نظام اسلامی و نادیده گرفتن شکست های پی در پی جبهه استکبار از اهداف دشمنان است و دشمن با ابزار فضای مجازی و با پروپاگاندای رسانه ای به خیال باطل خود پروژه براندازی و انحراف افکار عمومی را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته همواره با جهادهای مختلف توطئه ها و فتنه انگیزی دشمنان را با شکست روبه رو کرده و امروز در جنگ نرم و روانی دشمنان جهاد تبیین موثرترین و کارآمدترین راهکار است.

وی با بیان اینکه راهبرد کوچک سازی دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در دستور کار دشمنان قرار گرفته، گفت: در جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب به خوبی بیان شوند و لذا اساس جهاد تبیین امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان ایران اسلامی است و یکی از مهمترین الزامات حرکت شتابنده در گام دوم انقلاب جهاد تبیین است که باید توسط آحاد مردم محقق شود.

سردار کریمی تأکید کرد: یکی از محورهای مهم جهاد تبیین مردمی بودن است و باید افتخارات و حماسه های عظیم انقلاب اسلامی برای نسل جوان به خوبی تبیین شود و نهضت افتخارات برای نسل جوان شکل بگیرد.

وی پای کار آوردن همه ظرفیت های مردمی را از الزامات نتیجه بخش بودن جهاد تبیین خواند و افزود: قطعا با نقش آفرینی آحاد مردم اقدامات ماندگاری در جهاد تبیین شکل می گیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به نقش پیشکسوتان در جهاد تبیین گفت: پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس که به خوبی از حماسه های هویت ساز انقلاب و خصوصا افتخارات هشت سال دفاع مقدس آگاهی دارند نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین دارند و به نوعی پیشکسوتان فرماندهان جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس هستند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب خود یک جهاد تبیین بود که علاوه بر بیان دستاوردهای عظیم انقلاب راهکارهای حرکت موفق در گام دوم را به خوبی ترسیم کرد و لذا بیانیه گام دوم می تواند به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.

سردار کریمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های جوانان خلاق و مبتکر در مسیر تحقق جهاد تبیین یک ضرورت است و جهاد تبیین عامل ایجاد خودباوری در بین نسل جوان جامعه است و با جهاد تبیین باید فرهنگ مامی توانیم را بار دیگر برای جوانان احیا کنیم.

وی بیان کرد: جوانان غیرتمند ایران اسلامی با فرهنگ مامی توانیم و به کارگیری غیرت دینی دستاوردهای عظیمی خلق کردند و امروز تقویت غیرت دینی که پایه و اساس انقلاب است یک ضرورت مهم می باشد

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک جهاد تبیین بود، گفت: با رویکرد تبیینی که از ابتدای کار  کنگره شهدای استان مرکزی هدف گذاری شد اقدامات بسیار زیادی در حوزه تبیین اندیشه امام خمینی(ره) و نقش ایشان در دفاع مقدس، اندیشه مقام معظم رهبری، نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و بسیاری از موضوعات دیگر انجام شد.

وی حضور در جمع پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس را توفیقی ارزشمند خواند و افزود: یشکسوتان به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی نقش موثری در گام دوم و پیشبرد اهداف انقلاب دارند و ایجاد قدرت بازدارندگی امروز نتیجه مجاهدت های این عزیزان است که باید استمرار داشته باشد.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: تربیت افسرانی شایسته از میان جوانان در جبهه جهاد تبیین مورد توجه پیشکسوتان دفاع مقدس باشد و انتقال تجربیات و حماسه آفرینی های آنها در طول انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *