نگاهی به وضعیت مدعیان قهرمانی لیگ برتر

تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان سه شانس اصلی قهرمانی در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش  نارخبر؛ مهمترین دیدار هفته بیست و سوم بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پرسپولیسی‌ها در این دیدار در دقیقه ۴۰ توسط علی نعمتی به گل رسیدند، اما فرهاد مجیدی با تعویض‌های هجومی اش در نیمه دوم توانست بازی را به تساوی بکشاند تا فاصله ۶ امتیازی استقلال با پرسپولیس حفظ شود.

استقلال و پرسپولیس تیم‌های اول و دوم جدول لیگ برتر فوتبال ایران از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستند و به همین دلیل هفت هفته پایانی لیگ برتر از حساسیت خاصی برای ۲ تیم ایجاد کرده است.

استقلال در این فصل با تکیه بر خط دفاعی خوبش و برد‌های اقتصادی توانسته است فاصله امتیازی خوبی با سایر مدعیان قهرمانی لیگ برتر ایجاد کند. آن‌ها با ۸ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را دارند و همچنین در بیست و سه هفته لیگ هیچ بازی را واگذار نکرده اند.

استقلال در هفته‌های پایانی لیگ خارج از خانه باید به مصاف سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و مس رفسنجان برود که دیدار‌های نسبتا دشواری محسوب می‌شود.

استقلال هم اکنون با ۵۵ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد.

پرسپولیسی‌ها این فصل خیلی امیدوار بودند تا ششمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را به دست بیاوردند تا در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شوند، اما آن‌ها در مقابل تیم‌های همچون هوادار تهران و شهرخودرو مشهد به تساوی رسیدند و ۲ بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند تا استقلال نهایت استفاده را از این فرصت کند و فاصله ۶ امتیازی را پرسسپولیس ایجاد کند.

پرسپولیس در ادامه فصل باید به مصاف تیم‌های همچون سپاهان، ذوب آهن و تراکتور برود.

پرسپولیس با ۴۹ امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر قرار دارد.

سپاهان اصفهان پیش از بیست و یکمین دوره لیگ برتر تقریبا تمامی بازیکنان اصلی خود را حفظ کرد و ۲ بازیکن مطرح استقلال و پرسپولیس یعنی مسعود ریگی و شهریار مغانلو را به خدمت گرفت تا کارشناسان این تیم را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر بدانند، اما سپاهان تحت هدایت مرحم نوید کیا در مقابل ۲ رقیب اصلی استقلال و پرسپولیس شکست خورد و در بعضی از بازی‌ها هم متزلزل ظاهر شد تا فاصله امتیازی با سرخابی‌های پایتخت به ترتیب به ۱۳ و ۷ امتیاز برسد و عملا روی کاغذ شانسی برای قهرمانی داشته باشد.

سپاهانی‌ها در هفت هفته پایانی باید به مصاف استقلال و پرسپولیس بروند و امیدوارند فاصله امتیازیشان را با این ۲ تیم کاهش دهند.

سپاهان در حال حاضر با ۴۲ امتیاز در چایگاه سوم لیگ برتر قرار دارد.

جدول لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان هفته بیست و سوم

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *