به بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات مسکن گفته‌ایم سخت نگیرند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی مفصل و خوبی برای ساخت مسکن‌های تعیین شده در شهر تهران با سایر نهادهای مربوطه انجام شده و در مراحل مختلف این برنامه‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش نارخبر؛ اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت بخشی از مسکن مورد نیاز مردم در کلانشهری چون تهران تسهیلات ۴۶۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌ است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که قرارگاه ساخت مسکن در شهر تهران ۱۸۶ هزار واحد مسکونی را با همکاری شهرداری تهران بسازد و تحویل دهد و در حال حاضر ساخت ۱۰ هزار واحد از این تعداد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مفصل و خوبی برای ساخت مسکن‌های تعیین شده در شهر تهران با سایر نهادهای مربوطه انجام شده و در مراحل مختلف این برنامه‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

نیکزاد در ادامه در پاسخ به اینکه تدبیر بنیاد مسکن برای تسهیل در ارائه ضمانت دریافت تسهیلات مالی مسکن‌های پایتخت چیست، یادآور شد: به هر حال۴۶۰ میلیون تومانی رقم سنگینی است و تسهیلات خوبی به شمار می‌رود و از طرف دیگر هم در صدور پروانه به مردم کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: ما طی جلساتی که با بانک‌های مختلف داشته‌ایم مقرر شده است که برای ارائه تسهیلات فوق زیادی سخت نگیرند اما واقعیت این است که به هر حال باید شرایطی را اعمال کنیم که بتوانیم این پول را به صندوق بانک‌ها برگردانیم.

یارانه ویژه ساخت مسکن در بافت فرسوده تهران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بانکها در اعطای تسهیلات ویژه مسکن مردم تهران، ۲ ضامن معتبر را تعیین کرده‌اند و از آنجا که تسهیلات مسکن در پایتخت یارانه ندارد، کارمزد معینی را در نظر گرفته اند.

نیکزاد تصریح کرد: برای واحدهای مسکونی که در بخش بافت فرسوده شهر تهران ساخته خواهد شد، یارانه مشخصی تعیین شده و به مردم ارائه خواهد شد

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *