افزایش ۵۸درصدی ابتلا به کرونا در هفته سوم فروردین ماه/ لزوم افزایش واکسیناسیون نوبت سوم

علیمحمدی گفت: میزان موارد مثبت کرونا در هفته دوم فروردین ماه ۴۶۵ مورد بوده که این میزان در هفته سوم به ۷۳۵ مورد (۵۸درصد) افزایش یافته است. همچنین میزان موارد بستری از ۵۵ مورد به ۸۰ مورد در هفته سوم (۴۵درصد افزایش) رسیده است.

به گزارش نارخبربه نقل از دیارآفتاب علیمحمدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به میزان واکسیناسیون در سطح استان، گفت: واکسیناسیون نوبت اول افراد بالای ۱۲ سال به ۹۵.۲ درصد رسیده است که در مقایسه با میانگین ۹۴درصدی در کشور میزان بیشتری است. البته در این میان شهرستان‌های ساوه، خنداب، محلات و کمیجان از میانگین کشوری پایین تر هستند.

وی با بیان اینکه ۸۸.۸ درصد از جمعیت هدف استان دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند، افزود: این درحالی است که میانگین کشور ۸۲ درصد است و شهرستان‌های شازند، ساوه، محلات، خنداب و کمیجان کمتر از میانگین هستند که باید تلاش خود را در این خصوص بیشتر کنند. در مجموع استان مرکزی در تزریق دوز دوم واکسن جزو یکی از ۵ استان برتر کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند مناسب واکسیناسیون دوز سوم در استان نسبت به میانگین کشوری، تصریح کرد: میانگین نوبت سوم واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در سطح استان ۴۸.۸ درصد است که این میزان نسبت به میزان ۳۴درصدی در کشور شرایط بهتری است ولی با این حال لزوم افزایش تزریق دوز سوم ضروری است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون افراد ۵ تا ۱۲ سال به ۲۰.۹ درصد رسیده که این میزان در کشور ۱۸ درصد است، در نوبت دوم گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال میزان واکسیناسیون در استان ۸.۹ درصد است که نیاز به افزایش دارد. البته در این میان شهرستان خنداب در هر دو نوبت شرایطش نسبت به سایر شهرستان‌های استان بهتر است و شهرستان های شازند، فراهان و تفرش وضعیت قابل قبولی دارند.

وی با مقایسه آمار کرونای استان در هفته های دوم و سوم فروردین ماه، گفت: میزان موارد مثبت کرونا در هفته دوم فروردین ماه ۴۶۵ مورد بوده که این میزان در هفته سوم به ۷۳۵ مورد (۵۸درصد) افزایش یافته است. میزان موارد بستری از ۵۵ مورد به ۸۰ مورد در هفته سوم (۴۵درصد افزایش) رسیده است.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد بیماران سرپایی از ۴۱۰ مورد هفته دوم به ۶۵۵ مورد در هفته سوم (۶۰درصد افزایش) رسیده است. متاسفانه میزان فوتی ها در هفته سوم نیز افزایشی بوده و از ۲ مورد به ۵ مورد رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *