اجرای ۲۹ پروژه ملی و شهرستانی حوزه بهداشت در ساوه / جذب دانشجوی رشته های پزشکی نقطه عطف حوزه درمان ساوه است

به گزارش نارخبر، دکتر کریمی ریاست دانشکده علوم پزشکی ساوه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان گفت: مجمع خيران سلامت ساوه توانست جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور شود.

به گزارش نارخبر؛دکتر محمود کریمی گفت: ۲۹ پروژه عمرانی ملی و شهرستانی داریم که با وجود ۱۳۲ درصد افزایش اعتبار نیازمند کمک خیران هستیم.

🔷 تنوع فعالیت و خدمات در علوم پزشکی بسیار گسترده است،در سال ۹۳ مستقل از اراک شد ولی خوب همراه بود با کسری بودجه و کمبود نیرو و نقص بزرگی ماندگار شد .

 سال گذشته از آذر ماه با مشکل عدم پرداخت حقوق همراه بودیم و حجم کمبود میلیاردی بود ولی درصورت استخدام شدن نیروهای قراردادی،  حقوق آنها توسط دولت پرداخت می شود، خوشبختانه حدود ۲۴۰ نفر استخدام داشتیم که می تواند کمک حال ما باشد.

🔷 برای اولین بار در ساوه یک خوابگاه خریداری شد و تجهیزات پزشکی آزمایشگاه در حال افزایش است و شانس تبدیل به معاونت داریم.

🔷 درخواست رشته های پزشکی دادیم که در هفته آینده، کارشناسان وزرات خانه بازدیدی خواهند داشت که نیاز به حمایت مسوولین داریم اگر بتوانیم هیات‌علمی جذب کنیم کمک به جذب متخصص و دکتر عمومی می شود و دانشجویان بومی می توانند پزشکی تحصیل کنند، اولین خواسته به حق مردم ، احداث یک بیمارستان بعد از انقلاب است.

 حدود ۱۴ میلیارد تومان برای اولین بار در تاریخ دانشکده ساوه، اعتبار بین المللی جذب شد و یک پانسیون هم با اعتبارات بین المللی در مهمانشهر شهید ناصری جذب شد.

 در تزریق دوز سوم واکسن کرونا توانستیم جزو دانشکده های موفق باشد و برخلاف سایر شهرهای استان که قرمز هستند توانستیم زرد بمانیم.

✅ افتتاح یک پروژه در هر ماه

مرتضی صبوحی عضو مجمع خیران سلامت ساوه نیز گفت: سعی داریم با کمک خیران هر ماه یک پروژه را افتتاح کنیم و در تلاش هستیم پردیس دانشگاهی را به کمک خیر محترم آقای عسگریان تا سال تحصیلی آینده افتتاح کنیم و پروژه درمانی دکتر جراحی زاده نیز امیدواریم تا مهرماه افتتاح شود.

پروژه های آزمایشگاه دارو و غذا، مرکز درمانی روستای نورعلی بیک، طرح توسعه درمانگاه زاویه و بیمارستان امام رضا (ع) آسیابک نیز در حال اتمام است.

✅ تزریق بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن و

عمر بالای تجهیزات پزشکی ساوه

دکتر ذکایی معاونت سلامت دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: ۲۵۰ هزار خدمت بهداشتی در طول سال داشتیم که بیش از ۹۹ درصد با کیفیت مطلوب است و گاهی اشتباهاتی صورت می گیرد که باید با نقدهای شما جبران شود.

 در حوزه سلامت بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است و بیش از ۲۰۰ هزار تست کرونا انجام داده‌ایم که حدود ۶۰ هزار بیمار شناسایی شده است و متاسفانه بیش از ۶۰۰ نفر فوتی داشتیم.

دکتر ذکایی با اشاره به شاخصهای بهداشتی بیان کرد: در سال گذشته خوشبختانه هیچ مورد فوتی مادر نداشتیم و شاهد رشد موالید بودیم که موجب جوانی جمعیت می شود.

 تجهیزات پزشکی ما عمر بالایی دارند و نیازمند تجهیز جدید هستند چرا باید  برای سونو و آنژیو به شهرهای مجاور برویم با وجود کمبودها در زمینه سلامت جامعه ،۳۶ هزار بار کلر سنجی از آب شرب داشتیم.

✅معاونت حوزه آموزش و دانشجویی نیز گفت: ۹۰۰ دانشجو در ۹ رشته پزشکی و پیراپزشکی در مرکز آموزشی ساوه داریم با توجه به راه اندازی پردیس دانشگاهی شاهد رشد رشته ها و دانشجویان خواهیم بود و نقطه عطفی در افزایش سطح سلامت شهرستان خواهد بود.

✅ عمر بالای آمبولانس های ساوه

بهرام صیدی مسئول مرکز اورژانس ساوه نیز گفت: میانگین عمر آمبولانس های ساوه حدود ۱۹ سال با وجود افزودن ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید است.

۱۸ پایگاه و ۱۹ کد عملیاتی در ساوه و زرندیه داریم که امیدواریم با واردات آمبولانس های جدید شاهد سهم مناسبی برای ساوه باشیم.

✅ کمبود متخصص در ساوه

دکتر توانا معاونت درمان نیز گفت: مشکل عمده این معاونت کمبود متخصص است البته توزیع متخصص در کل کشور  با توجه به کاهش فارغ التحصیلان یک سوم شده است، در حال پیگیری برای جذب متخصصان هستیم.

 حاضریم بصورت استخدام رسمی ، قراردادی یا پاره وقت با متخصصان همکاری کنیم و از سراسر کشور دعوت داریم.

✅ عقب ماندگی ۳۰ ساله ساوه

دکتر تمیزی معاونت غذا و داروی ساوه نیز با اشاره به عقب ماندگی ۳۰ ساله ساوه گفت: ساوه و زرندیه قطب تولید دارویی و غذایی در استان و جزو ۳ قطب کشور است ولی چارت تشکیلاتی ضعیفی برای آن دیده شده بود و با ۲۱ ردیف شغلی کارها، انجام می شد و توانستیم آن را بیش از ۲۰ ردیف شغلی افزایش دهیم.

 تیپ معاونت غذا و داروی ساوه هم تراز با بعضی مراکز استان ها درجه ۳ است و در تلاشیم درجه ۲ شویم که می تواند اتفاقات خوبی را برای شهرمان رقم بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *