بازخوانی اندیشه و تفکر امام راحل از مصادیق جهاد تبیین است

سرپرست فرمانداری ساوه گفت: بازخوانی اندیشه و تفکر امام راحل و معرفی این شخصیت عظیم به نسل جوان از مصادیق جهاد تبیین است.

مهدی الیاسی پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سالن جلسات فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: با فروکش شدن شرایط بیماری کرونا در کشور مقرر شده است که ستاد بزرگداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد که از روزهای تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی هستند تشکیل و مراسم بزرگداشت این ایام با تدابیری که اندیشیده می‌شود برگزار شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که حضرت امام راحل به پشتوانه مردم انقلابی ایران اسلامی بنیان نهادند، از جمله پدیده‌های بی‌بدیل جهان است، گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ثابت کرد که اسلام زنده است و می‌تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد.

الیاسی افزود: امام خمینی (ره) توانست افکار خفته جهان اسلام را بیدار کند و اندیشه های اسلام ناب را در مسئله حکومت و نظام اسلامی به دنیا به خوبی معرفی کند. نهضت عظیم انقلاب اسلامی و اقتدار امروز در جهان، مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های امام و ملت بزرگ ایران است که با تاسی از فرهنگ عاشورا و با گفتمان مقاومت و پایداری پایه گذاری شد و با حمایت مردم به پیروزی رسید.

وی به تشکیل کمیته‌های ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل در شهرستان اشاره کرد و افزود: کمیته های هفت گانه شامل کمیته اعزام به حرم امام توسط سپاه، فرهنگی با مسئولیت اداره ارشاد، ترابری توسط اداره راهداری، پشتیبانی توسط اداره صمت، امنیتی و انتظامی توسط فراجا و بهداشتی توسط دانشکده علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: در اندیشه امام راحل، مردم محوری اساس و شالوده حکومت اسلامی است و جمهوری اسلامی بهترین مدل برای اداره کشور و ولایت فقیه را بهترین پشتوانه برای نظام دانست.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: بنیانگذار نظام اسلامی معتقد بود قدرت منهای ملت یک قدرت پوسیده است و این شخصیت عظیم قرن از هنر توانستن برخوردار بود و این واژه را به زیبایی صرف کرد و ولایت فقیه مهجور را از لابلای کتاب‌ها بیرون کشید و به عرصه جامعه آورد.

وی با بیان اینکه امام کریمانه زندگی کرد و کرامت خود را از خدای تعالی گرفته بود، گفت: حرکات امام برگرفته از مکتب اسلام و قرآن کریم است و هیچ رفتاری بر خلاف کلام وحی از امام خمینی (ره) صورت نگرفت.

امام جمعه ساوه بر بزرگداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد تاکید کرد و افزود: برنامه های متعددی در نقاط مختلف شهرستان پیش بینی شده است و برنامه شاخص این ایام در روز ۱۴ خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت اله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مسجد انقلاب ساوه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: به منظور اعزام زائران حرم امام راحل در خردادماه پیش بینی های لازم صورت گرفته است و در تلاش هستیم زمینه اعزام دو هزار نفر از شهرستان ساوه به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم.

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی افزود: امام راحل با ملت ایران عزت و اقتدار بخشید و امروز نظام اسلامی به برکت ولایت فقیه در تمامی معادلات جهانی تاثیرگذار است و باید بهترین برنامه‌ها برای بزرگداشت امام راحل پیش بینی و اجرا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *