خرید ۶ هزار تن گندم مازاد برنیاز

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی: خرید گندم در سطح استان از ابتدای خرداد شروع شده و خوشبختانه اکنون ۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خریداری شده است.

به گزارش  نارخبر؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ ملکی در خصوص وضعیت خرید گندم گفت: خرید گندم در سطح استان مرکزی از ابتدای خرداد ماه شروع شده و خوشبختانه اکنون ۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: خرید در منطقه ساوه شروع شده و به تدریج در سایر قسمت‌های استان خرید آغاز خواهد شد. همچنین خرید گندم تا پایان تابستان ادامه دارد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

او بیان کرد: در سطح استان ۳۰ مرکز خرید پیش بینی شده و در صورت احتیاج این تعداد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: تقاضا داریم کشاورزان اطلاعات خود را در سامانه جهادکشاورزی تکمیل کنند تا موقع تحویل گندم مشکلی ایجاد نشود‌.

ملکی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به واردات صورت گرفته و روال خرید گندم در استان، این استان از لحاظ موجودی گندم در وضع مطلوبی قرار دارد و این وضعیت با افزایش خرید گندم از کشاورزان بهتر خواهد شد.

او تصریح کرد: سال گذشته حدود ۸۸ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که پیش بینی می‌شود امسال نیز حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در انتها تأکید کرد: ۴۶۱ میلیارد تومان بدهی کشاورزان در سال گذشته کامل پرداخت شده و امسال قیمتها پرداخت شده است

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *