شکست آمریکا در تک‌قطبی کردن جهان/ استان مرکزی مهد پرورش علما، شخصیت‌های علمی و ادیبان بزرگ است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها جهان را یک دهکده تصویر می‌کردند و به دنبال حاکم کردن فرهنگ خود بر جهان بودند گفت: آمریکا امروز در تک‌قطبی کردن جهان شکست‌خورده و دنیا امروز به سمت چندقطبی شدن در حرکت است.

به گزارش  نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ سردار سرلشکر پاسدار رحیم‌ صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در دومین اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر ازسری اجلاسیه های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در اراک گفت: سه هدف مهم از برگزاری این اجلاسیه ها و نشست‌ها با محوریت دفاع مقدس و شهدا، ساختن نسل جوان، عمل کردن به جهاد تبیین و امید آفرینی است.

صفوی اظهار کرد: سه رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی دفاع مقدس و پیروزی جبهه مقاومت چهره جهان و معادلات را تغییر داد.

وی با اشاره به نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: پیروزی در دفاع مقدس بدون نقش آفرینی جهاد سازندگی امکان پذیر نبود چراکه جهاد در جنگ یک رکن بود و فداکاری ها، فکر و عمل جهادگران صحنه را تغییر داد هر چند جهاد سازندگی مظلوم بود و امروز هم جهادگران همچون بسیجیان مظلوم اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز ایران صرفا یک قدرت بزرگ منطقه ای نیست بلکه یک قدرت جهانی است در حالی که پیش از انقلاب، آمریکا ایران را یک ایالات خود می دانست و شاه اجازه تغییر رییس دانشگاه تهران را هم بدون اجازه آمریکایی ها نداشت.

آمریکا در تک قطبی کردن جهان شکست خورده است

صفوی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها جهان را یک دهکده تصویر می کردند و به دنبال حاکم کردن فرهنگ خود بر جهان بودند افزود: آمریکا امروز در تک قطبی کردن جهان شکست خورده و دنیا امروز به سمت چند قطبی شدن در حرکت است.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) به منظور تاسیس جهاد سازندگی افزود: جهاد سازندگی در عملیات های بزرگی همچون “فاو” خوش درخشید و پل بعثت حاصل تلاش جهاد یک شاهکار مهندسی در جنگ بود.

صفوی با تاکید بر اینکه شهادت و جنگیدن کار مردان شجاع است ادامه داد: ما خیلی از شهدا را از نزدیک دیدیم اما آنها چیزی را دیدند که ما ندیدیم شهدا خدا را دیدند و قلبشان آنچنان نورانی شد که به نور خدا پیوستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو مقوله فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: فرهنگ یک مقوله گسترده و شامل همه ارزش های اجتماعی و آداب یک ملت است و می توان آن را از طریق آموزش و تربیت به نسل های بعدی منتقل کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اساس و بنیان کشور است افزود: فرهنگ مهمترین رکنی است که سیاست ها و قوانین یک کشور را شکل می دهد البته دولت سازی کار سختی است و باید حداقل یک قرن از دولت ها بگذرد تا ساختار ها شکل بگیرد.

مدیر جهادی از روحیه تکبر و خود بزرگ‌بینی به دور است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین با اشاره به مقوله مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی بهره‌گیری از علم و فناوری هم جهت با اراده الهی و در راستای رفع مشکلات و موانع است که اولین مولفه آن عشق و ایمان الهی، ولایت مداری و علم نافع است.

وی خستگی ناپذیری، توانایی علیه بر چالش ها و خدمت بی منت به مردم را از خصوصیات مدیر جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیر جهادی با برنامه گام های بلند برمی دارد و از فهم و آینده نگری در حوزه تخصصی خود برخوردار است.

صفوی التزام عملی به مبانی و ارزش های اسلامی را از دیگر خصوصیات مدیران جهادی عنوان کرد و افزود: مدیر جهادی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی به دور است و مدیری تکلیف گرا، عاقبت اندیش و مزین به اخلاق حرفه ای و اسلامی است.

استان مرکزی مهد پرورش علما، شخصیت های علمی و ادیبان بزرگ است

وی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک قطب دفاعی و امنیتی، قطب علمی و فرهنگی و یک قطب بزرگ کشاورزی و صنعتی است، از حدود ۴ هزار مشاهیر ایران بیش از ۱۰۰۰ نفر متعلق به استان مرکزی است و این استان مهد پرورش علما، شخصیت های علمی و ادیبان بزرگ است.

صفوی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در حوزه کشاورزی و تولیدات این بخش جزو استان های برتر کشور است گفت: امروز جنگ آب و جنگ غذا بسیار جدی است و حتی چینی ها از سه سال قبل خرید و انبار کردن غذا را آغاز کرده اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: استان مرکزی با بیش از ۲۸۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک قطب صنعتی کشور است و درود خداوند بر دولتمردان و مدیران دلسوزی که این صنایع را حفظ کردند، این خواهش را داریم که نگذارید واحد‌های صنعتی دچار تلاطم شوند و همه با وحدت کار را جلو ببرند و برخی با اظهارنظرهای خود تفرقه ایجاد نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *