امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل؛ ظرفیت ۴ هزار نفری برای پذیرش دستیار تخصصی پزشکی

برای پذیرش دستیار تخصصی در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تعداد ۴ هزار نفر ظرفیت در نظر گرفته شده و امسال تعداد یک هزار و ۱۳۱ نفر نیز به سهمیه بومی مناطق محروم اختصاص یافته است.

برای پذیرش دستیار تخصصی در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تعداد ۴ هزار نفر ظرفیت در نظر گرفته شده و امسال تعداد یک هزار و ۱۳۱ نفر نیز به سهمیه بومی مناطق محروم اختصاص یافته است.

به گزارش نارخبر به نقل از بازارکار، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار و نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

در آزمون دستیاری دوره چهل و نهم ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

مهلت ارسال فرم انتخاب رشته _ محل برای داوطلبان مجاز در آزمون دستیاری پزشکی تا پنجشنبه ۹ تیر است و داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب ۱۰۰ رشته محل آموزشی مورد علاقه خود به ترتیب اولویت اقدام کرده و فرم انتخاب رشته – محل تکمیل شده خود را تا پایان موعد مقرر از طریق اینترنت ارسال کنند.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکنند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

داوطلبان پس از مطالعه کامل دفترچه راهنما و دقت در کارنامه و نمره و رتبه خود ملاحظه کلیه رشته محل‌ها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش به نشانی www.sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

داوطلبان با سهمیه بومی مناطق محروم که مبادرت به انتخاب رشته_ محل‌های مناطق محروم می‌کنند، لازم است علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود را نیز انتخاب کنند. در صورتیکه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده باشد، امکان انتخاب رشته محل مجدد وجود نداشته و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

استفاده از سهمیه‌های ایثارگری در یک مقطع طبق قانون تنها یکبار امکان پذیر است، لذا اگر داوطلبی از این سهمیه استفاده کرده و قبول شود، در صورت انصراف از ثبت نام یا ادامه تحصیل، مجدداً مجاز به استفاده از سهمیه نیست.

پذیرش نهایی از بین افراد واجد شرایط با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستورالعمل چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بوده و اخذ کارنامه و فرم انتخاب رشته – محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی‌شود.

کلیه داوطلبان چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه و خدمات طرح نیروی انسانی هستند، در صورت کسب قبولی نهائی، تا تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ ملزم به دریافت گواهی پایان خدمت، ترخیص، یا معافیت تحصیلی هستند. در صورت عدم صدور گواهی ترخیص و یا معافیت تحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ قبولی این افراد کان لم یکن تلقی خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه بعهده نخواهد داشت.

کلیه افراد واجد شرایط شرکت در آزمون پذیرش ملزم به اتمام دوره آموزشی حداکثر تا تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می‌شود. ارسال فرم انتخاب رشته – محل به سایر طرق به غیر از سایت اینترنتی به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

کلیه پذیرفته شدگان در تمامی سهمیه‌ها مکلف به انجام خدمات تعهدات قانونی خود در مناطق مورد نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (با صلاحدید معاونت درمان) خواهند بود.

کلیه پذیرفته شدگان در آزمون ملزم، به ارائه گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی حداکثر تا تاریخ یک مهرماه ۱۴۰۱ به دانشگاه محل پذیرش هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می‌شود.

براساس دفترچه سه گروه ظرفیت برای این دوره از پذیرش دستیاری تخصصی در نظر گرفته شده است.

جدول شماره دو کل پذیرش دستیاری را در چهل و نهمین دوره بدون تفکیک سهمیه‌ها و در یک نگاه را نشان می‌دهد. بر این اساس ظرفیت کلی پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دوره چهل و نهم میزان ۴ هزار نفر است که بیشترین ظرفیت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۴۸۰ ظرفیت و کمترین ظرفیت مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی دزفول و بجنورد هر کدام با ۳ نفر ظرفیت است.

همچنین رشته بیهوشی با ۳۳۰ نفر، طب اورژانس با ۳۲۴ نفر و رشته بیماری‌های داخلی با ۳۱۴ نفر بالاترین میزان ظرفیت و رشته پزشکی هسته‌ای و پزشکی ورزشی هر کدام با ۱۷ نفر ظرفیت پایین‌ترین میزان ظرفیت را دارا است.

جدول شماره ۲: کل ظرفیت پذیرش دوره چهل و نهم دستیاری پزشکی (بدون تفکیک سهمیه‌ها)

دانشگاهظرفیت
دانشگاه علوم پزشکی ارومیه۸۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان۲۴۷ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اهواز۱۸۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایران۳۳۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بابل۷۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان۵۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تبریز۱۸۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تهران۴۸۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان۸۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زنجان۸۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی سمنان۲۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی۴۰۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شیراز۲۱۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کاشان۵۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمان۱۰۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه۱۲۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گیلان۸۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی قزوین۵۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مازندران۹۷ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مشهد۲۱۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی همدان۹۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی یزد۸۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ارتش۳۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)۸۱ نفر
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی۱۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کردستان۶۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اراک۵۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل۳۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گلستان۴۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد۳۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج۳۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند۳۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر۱۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی لرستان۲۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی قم۵۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی فسا۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایلام۱۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود۱۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان۱۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی جهرم۱۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زابل۱۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار۱۲ نفر
دانشگاه آزاد اسلامی۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی البرز۴۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی دزفول۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بجنورد۳ نفر
مجموع ظرفیت۴ هزار نفر

ادامه جدول شماره ۲ ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به تفکیک رشته‌ها

رشته‌هاظرفیت پذیرش
جراحی کلیه و مجاری ادراری۴۲ نفر
کودکان۲۵۱ نفر
آسیب شناسی۵۵ نفر
زنان و زایمان۱۷۴ نفر
ارتوپدی۸۹ نفر
بیماری‌های مغز و اعصاب۶۷ نفر
بیماری‌های داخلی۳۱۴ نفر
بیماری‌های عفونی و گرمسیری۶۵ نفر
بیماری‌های قلب و عروق۱۱۱ نفر
بیهوشی۳۳۰ نفر
بیماری‌های پوست۶۲ نفر
جراحی عمومی۲۵۸ نفر
جراحی مغز و اعصاب۱۴۶ نفر
چشم پزشکی۹۲ نفر
رادیوانکولوژی۳۳ نفر
رادیولوژی۲۱۳ نفر
روانپزشکی۱۹۷ نفر
گوش گلو و بینی و جراحی سروگردن۸۰ نفر
پزشکی هسته‌ای۱۷ نفر
طب کار۲۷ نفر
پزشکی قانونی۱۹ نفر
پزشکی فیزیکی و توانبخشی۵۱ نفر
طب اورژانس۳۲۴ نفر
پزشکی ورزشی۱۷ نفر
طب هوا و فضا(ظرفیت نیروهای نظامی)
پزشکی اجتماعی۳۶ نفر

نکته:

در رشته تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) صرفاً اعضاء رسمی ارتش، ناجا، وزارت دفاع و آزاد مجاز به انتخاب این رشته محل هستند.

در صورت عدم تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با داوطلبان بورسیه و یا اعضای رسمی نیروهای مسلح، ظرفیت باقیمانده به داوطلبان آزاد تعلق می‌یابد.

کد رشته‌های آزاد و بومی مناطق محروم جدا است لذا داوطلبان دارای سهمیه مناطق محروم می‌توانند کلیه رشته محل‌ها را به صورت آزاد و یا محروم به دلخواه انتخاب کنند.

ظرفیت رشته محل‌های مناطق محروم در صورت عدم تکمیل توسط داوطلبان متقاضی رشته‌های این سهمیه به سهمیه آزاد تخصیص می‌یابد.

جدول شماره یک ظرفیت استان‌ها را در هر رشته برای داوطلبان سهمیه بومی مناطق محروم جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌ها و شهرها نشان می‌دهد. مجموع ظرفیت سهمیه بومی مناطق محروم در این دوره پذیرش دستیار پزشکی تعداد یک هزار و ۱۳۱ نفر است.

جدول نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌های محل استقرار آن دانشگاه‌ها

دانشگاهرشته‌هامحل‌های تعهدتعداد مورد نیاز
دانشگاه علوم پزشکی اردبیلآسیب شناسی. ارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های پوست. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانپارس آباد، مشگین شهر، گرمی، کوثر، بیله سوار۳۲ نفر
دانشکده علوم پزشکی اسدآبادارتوپدی. بیماری‌های داخلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانساسدآباد۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی اسفراینارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیاسفراین۲۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. طب فیزیکی و توانبخشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینینائین، شهرضا، فریدونشهر، خوانسار، نطنز، بادرود، گلپایگان، فریدن، تیران و کرون، خوروبیابانک، چادگان، میمه، سمیرم، اردستان، نجف آباد، خمینی شهر۴۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. توانبخشی. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینینیکشهر، راسک، دلگان، فنوج، مهرستان، کنارک، ایرانشهر، چابهار۴۷ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایلامارتوپدی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانآبدانان، دهلران، دره شهر، شیروان، ملکشاهی، بدره، مهران، شیروان، ایوان۳۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی آبادانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیآبادان، شادگان، اروندکنار، خرمشهر۳۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تبریزارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیملکان، شبستر، اهر، چارویماق، ورزقان، عجب شیر، هریس، هشترود، بناب، کلیبر، میانه۴۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی ارومیهآسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. چشم پزشکی. رادیولوژی. زنان و زایمان. کودکانمیاندوآب، نقده، تکاب، سردشت، شوط، ماکو، پلدشت، شاهین دژ، چالدران، پیرانشهر، چایپاره۲۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بمبیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانبم، نرماشیر، ریگان، فهرج۱۹ نفر
دانشکده علوم پزشکی بهبهانارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. جراحی مغز و اعصاب. طب اورژانس. کودکانبهبهان۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بوشهرارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیکنگان، دیر، گناوه، دیلم، دشتستان، تنگستان، دشتی۳۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تربت جامآسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیهوشی. بیماری‌های پوست. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانتربت جام۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریهبیماری‌های داخلی. آسیب شناسی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیماری‌های اعصاب. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانزاوه، مه ولات، تربت حیدریه۲۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی جهرمبیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. رادیولوژی. کودکانخفر۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی جیرفتارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. توانبخشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. گوش و حلق و بینی. کودکانکهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، جیرفت۳۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شهرکردارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیلردگان، بروجن، مالخلیفه، کوهرنگ، اردل، ناغان۲۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بیرجندارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانفردوس، طبس، قاین، زیرکوه، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه، نهبندان۴۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیسرخس، بردسکن، درگز، کاشمر، تایباد، رشتخوار، قوچان، باخزر، خلیل اباد، فریمان، خواف۵۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی بجنوردارتوپدی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. رادیولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانجاجرم، مانه و سملقان، راز و جرگلان، شیروان، فاروج۲۳ نفر
دانشکده علوم پزشکی خلخالبیماری‌های عفونی. بیهوشی. طب اورژانس. کودکانخلخال۶ نفر
دانشکده علوم پزشکی خمینبیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. رادیولوژی. گوش و حلق و بینیخمین۴ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اهوازارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. گوش و حلق و بینیدشت آزادگان، مسجدسلیمان، رامهرمز، ایذه، اندیمشک، شوش، باغملک، امیدیه، گتوند، ماهشهر۶۴ نفر
دانشکده علوم پزشکی خویآسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های پوست. بیماری‌های عفونی. بیهوشی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. رادیولوژی. رادیوانکولوژی. طب اورژانس. طب فیزیکی و توانبخشی. گوش و حلق و بینیخوی۱۳ نفر
دانشکده علوم پزشکی دزفولبیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکاندزفول۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجانزنان و زایمان. طب اورژانسانار۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زابلارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. طب اورژانس. گوش و حلق و بینیزابل، هیرمند، زهک۱۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زاهدانآسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیماری‌های پوست. توانبخشی. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. روانپزشکی. کودکان. گوش و حلق و بینیسراوان، خاش۱۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زنجانرادیولوژی. جراحی عمومی. طب اورژانس.خدابنده۳ نفر
دانشکده علوم پزشکی ساوهبیماری‌های داخلی. یهوشی. جراحی عمومی. زنان و زایمان. کودکانزرندیه۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی سبزوارآسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. زنان و زایمان.
طب اورژانس. کودکان
سبزوار۹ نفر
دانشکده علوم پزشکی سراببیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. رادیولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانسراب۱۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی سمنانبیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. جراحی عمومیمهدیشهر، آرادان۴ نفر
دانشکده علوم پزشکی سیرجانارتوپدی. جراحی مغز و اعصاب. بیماری‌های قلب و عروق. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های اعصاب. بیهوشی. رادیولوژی. کودکان. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. چشم پزشکی. طب اورژانسسیرجان۱۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شاهرودکودکانمیامییک نفر
دانشکده علوم پزشکی شوشترارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیشوشتر۱۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شیرازارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی.
بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینی
لامرد، استهبان، اشکنان، اقلید، آباده، ممسنی، قیروکارزین، داراب، مهر، فیروزآباد، ارسنجان، فراشبند، زرین دشت، سرچهان، پاسارگاد، خرم بید، بوانات، نیریز، لامرد، کازرون۵۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی فساارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های عفونی. بیهوشی. توانبخشی. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیفسا۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی قزوینزنان و زایمان. بیماری‌های قلب و عروق. رادیولوژی. طب اورژانس. کودکانآبیک، بوئین زهرا، البرز، تاکستان۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کاشانبیماری‌های داخلی. زنان و زایمانآران و بیدگل۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کردستانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. توانبخشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیکامیاران، بیجار، مریوان، دهگلان، سروآباد، سقز، بانه، قروه۴۱ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمانبیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیهوشی. جراحی عمومی. زنان و زایمان. رادیولوژی. طب اورژانس. کودکانبافت، رابر، ارزوئیه، کوهبنان، راور۱۸ نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهآسیب شناسی. ارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیماری‌های عفونی. جراحی عمومی. چشم پزشکی. رادیوانکولوژی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانپاوه، سنقر، قصر شیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، جوانرود، گیلانغرب، هرسین، اسلام آباد غرب۳۱ نفر
دانشکده علوم پزشکی گراشارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. روانپزشکی. طب اورژانس. طب فیزیکی و توانبخشیگراش۶ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گلستانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. رادیولوژی. زنان و زایمان. کودکان. گوش و حلق و بینیکلاله، مراوه تپه، بندرگز، آزاد شهر، رامیان، آق قلا، علی آباد۱۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی گیلانبیهوشیرودباریک نفر
دانشگاه علوم پزشکی گنابادآسیب شناسی. بیهوشی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. پزشکی هسته‌ای. توانبخشی. جراحی عمومی. جراحی مغز و اعصاب. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیگناباد، بجستان۱۴ نفر
دانشکده علوم پزشکی لارارتوپدی، بیماری‌های داخلی، بیهوشی، جراحی عمومی، رادیوانکولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیلار، بیرم، خنج۱۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی لرستانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. رادیولوژی. روانپزشکی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکانالشتر، بروجرد، کوهدشت، دورود، الیگودرز، پلدختر، دوره، سپیددشت، ازنا۲۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی مازندرانبیماری‌های قلب و عروقزیرآبیک نفر
دانشکده علوم پزشکی مراغهآسیب شناسی. ارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. روانپزشکی. طب اورژانس. کودکانمراغه۹ نفر
دانشگاه علوم پزشکی اراکبیماری‌های داخلی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. روانپزشکی. زنان و زایمان. کودکانخنداب، تفرش، دلیجان، محلات، کمیجان، آشتیان۱۵ نفر
دانشگاه علوم پزشکی نیشابورآسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق.
بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. رادیولوژی. طب اورژانس
نیشابور۱۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیمیناب، قشم، خمیر، بندرلنگه، بستک، جاسک، سیریک، بشاگرد، ابوموسی، پارسیان، حاجی آباد، رودان۴۳ نفر
دانشگاه علوم پزشکی همدانارتوپدی. آسیب شناسی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. بیماری‌های پوست. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. جراحی مغز و اعصاب. چشم پزشکی. رادیولوژی. زنان و زایمان. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیملایر، کبودرآهنگ، تویسرکان، نهاوند، فامنین، رزن۳۲ نفر
دانشگاه علوم پزشکی یزدآسیب شناسی. ارتوپدی. بیماری‌های اعصاب. بیماری‌های داخلی. بیماری‌های عفونی. بیماری‌های قلب و عروق. بیهوشی. توانبخشی. جراحی عمومی. جراحی مجاری ادراری و تناسلی. چشم پزشکی. رادیولوژی. روانپزشکی. طب اورژانس. کودکان. گوش و حلق و بینیبافق، بهاباد، تفت، مهریز، خاتم، ابرکوه، اردکان۲۷ نفر
دانشگاه علوم پزشکی یاسوجآسیب شناسی. بیماری‌های داخلی. بیهوشی. رادیولوژی. طب اورژانسگچساران، دهدشت، چرام، لنده۸ نفر

جدول شماره یک نشان دهنده نیاز هر استان یا شهرستان به سهمیه مناطق محروم در رشته‌های مختلف مورد نیاز است. داوطلبان باید با توجه به استان محل تعهد خود دقت کنند رشته‌ای را که استان محل تعهد آنها به آن نیاز دارد را انتخاب کنند.

داوطلبان دارای سهمیه بومی مناطق محروم باید رشته را براساس نیاز شهرهای استان بومی خود از جدول شماره یک و محل تحصیل را به دلخواه در تمامی دانشگاه‌ها در جدول شماره دو انتخاب کنند.

جدول شماره سه برنامه آموزشی دستیاری مشترک یا joint است که در واقع برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه دیگری برگزار می‌شود مثلاً آموزش رشته دستیاری روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان (مبدا) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز (مقصد) انجام می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که این برنامه‌ها نهایی نیست و ممکن است با توجه به امکانات و برنامه دانشگاها تغییر کند. این جدول به دلیل امکان تغییر در اینجا ذکر نشده است. همچنین ظرفیت‌های بورسیه نیروهای نظامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ذکر شده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *