حجاب جزء ضروریات دین است

انواری با اشاره به اینکه حجاب جزء ضروریات دین است گفت: اگر افرادی شبهه قرآنی و فقهی در خصوص حجاب و عفاف دارد می‌توان با بهره‌گیری از آیات و روایات به شبهات پاسخ داد.

به گزارش نارخبر؛ انواری، کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: برای تبیین هر مطلب دینی در جامعه باید ابتدا از زیر بنا آغاز کنیم مانند یک ساختمان که ابتدا باید پایه‌های آن محکم گردد.

انواری اظهار کرد: در مورد مسئله حجاب ابتدا باید اعتقاد به قرآن و معصومان را در بین افراد تقویت کنیم اگر در جامعه با افرادی روبرو باشیم که ممکن است حجاب نداشته باشند اما اعتقاد به قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند می‌توان از احادیث و روایات و بیانات مراجع استفاده کرد.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: راه دیگر ترویج عفاف و حجاب برگزاری نشست‌های در قالب کنفرانس و سمینار است که افراد انگیزه‌های خود را مطرح کرده تا مشکل را ریشه‌یابی شود.

انواری با اشاره به اینکه حجاب جزء ضروریات دین است یادآور شد: اگر افرادی شبهه قرآنی، فقهی دارند که مثلاً در زمان گذشته این‌چنین نبوده است ما  پیشینه حجاب را در زمان پیامبر(ص) و حتی قبل از اسلام مطرح کنیم و شبهه پاسخ داده شود.

وی گفت: نگاه مرد به زن باید نگاه انسانی باشد اگر فردی بی‌حجاب است نگاه مردان  نگاه غریزی و حیوانی می‌شود درحالی‌که مسائل زناشویی مربوط به حصار منزل است و باید زن در جامعه به‌گونه‌ای رفتار کند که نگاه به او نگاه به انسان باشد و جنسیت مطرح نباشد و این نگاه انسانی در صورتی، صورت می‌گیرد که حجاب رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *