امام جمعه ساوه:شورای نگهبان تامین‌کننده امنیت سیاسی نظام است

امام جمعه ساوه گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین و همچنین حافظ قانون اساسی محسوب می‌شود.

به گزارش نارخبر، حجت الاسلام «جعفر رحیمی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه، افزود: شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد که این شورا نقطه تضمین و سلامت نظام و تامین کننده امنیت سیاسی می باشد.

وی بیان کرد: شورای نگهبان از هرگونه سوء استفاده و تضییع حق مردم، حتی در قالب تقلب نیز جلوگیری می‌کند، یکی از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهوری اسلامی و حافظ قانون اساسی است که بارها در معرض هجمه تبلیغاتی بدخواهان جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: حملات به شورای نگهبان گاه از سوی دشمنانی است که با اسلامیت نظام مخالفت دارند و سعی دارند که این نهاد مؤثر نظام را تضعیف کنند تا از این طریق راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامی در کشور باز شود و گاه از سوی کسانی است که به هر دلیل مورد تأیید شورای نگهبان برای ورود به انتخابات ها قرار نگرفته‌اند، این افراد نیز گاه دست به تبلیغات سازمان یافته علیه شورای نگهبان می‌زنند.        

به گفته حجت‌الاسلام رحیمی، یکی از شیوه های دشمن برای مقابله با شورای نگهبان حمله و اهانت به این شورا و منتسب کردن آن ها به استبداد و دیکتاتوری بوده که شورای نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت ها ایستاده است.               

وی به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز نمی‌توان تنها به تدابیر فردی و اختیاریِ تأمین اجتماعی متکی بود، الگوی‌های سنتی تأمین اجتماعی از قبیل حق خویشاوندی، حق همسایگی، حق برادری و امثال آن در حال کمرنگ شدن است و کمک‌های این چنینی نمی‌تواند نیاز جامعه را برآورده سازد، دولت‌ها ناچارند خودشان دخالت کنند و به کمک مالیات و حق بیمه، نظام‌های تامین اجتماعی را در جامعه تقویت کنند.

وی ادامه داد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران به موضوع تامین اجتماعی و اهمیت این موضوع در نحوه حکمرانی را می‌توان به وضوح در اسناد بالادستی کشور مشاهده کرد، در اصل بیست‌ونهم قانون اساسی جایگاه تامین اجتماعی و مصادیق آن به روشنی ذکر شده است. 

حجت‌الاسلام رحیمی در آستانه سفر قریب الوقوع رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی گفت: سفرهای استانی عامل پیشرفت منطقه و نقطه عطف خدمتگزاری دولتمردان است و به فرموده رهبر معظم انقلاب این سفرها بسیار باارزش و گره گشا است.

وی گفت: از رئیس جمهور درخواست می‌شود شهرستان ویژه ساوه در سفر هیات دولت ویژه دیده شود و حداقل انتظار ساوجیان از رئیس جمهور این است که شخصا در این شهرستان حضور پیدا کنند و چنانچه تحقق این خواسته مقدور نیست مطالبه جدی مردم این خطه این است که معاون اول و یا هیات ویژه ای به نمایندگی از شخص رئیس جمهور به ساوه سفر کنند تا کوهی از مشکلات و مطالبات انباشته شده از گذشته را احصا و بررسی دقیق کرده و برای حل آنان در جلسه‌ای که در مرکز استان تشکیل خواهد شد تصمیمات انقلابی و جهادی اتخاذ شود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *