کارخانه تولید دارو در ساوه بهره‌برداری شد

یک واحد تولیدکننده دارو (شربت سانستول، قرص و کپسول) عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در منطقه ویژه اقتصادی کاوه به بهره‌برداری رسید

به گزارش نارخبر به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت داروسازی روژین در آیین افتتاح این واحد تولیدی، گفت:با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان لازم است که تمرکز بر توسعه تولیدات بومی قرار گیرد و این مهم در اولویت برنامه‌های مسئولان و کارآفرینان باشد تا در این جنگ اقتصادی نیاز کشور تامین شود.

روح الله مهدوی ادامه داد: برای خروج از شرایط رکود اقتصادی، نخست باید نسبت به ارتقای کیفیت تولید با شرایط موجود در صنعت اقدام کنیم و در گام بعدی نسبت به راه‌اندازی خطوط تولید جدید منطبق با دانش روز دنیا تلاش شود و تلاش های ما در داروسازی روژین بر همین مبنا بوده است.

وی گفت: این شرکت با هدف افزایش تولیدات داخلی، بهبود شرایط زندگی بیماران و کمک به توسعه اقتصادی کشور احداث شده است.

مدیرعامل شرکت روژین دارو تصریح کرد: ساخت کارخانه در شرایط تحریم کار دشواری است اما با توجه به اهمیت رفع موانع تولید و حمایت مسئولان،  این واحد تولیدی به بهره‌برداری رسید که گامی موثر در زمینه خودکفایی تولید دارو در کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز با توجه ظرفیت ویژه کشور در حوزه دارو و درمان، باید در مسیر خودکفایی و استقلال گام برداریم تا از واردات دارو بی‌نیاز شویم.

حجت‌الاسلام محمد سبزی بیان کرد: موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه دارو فساد و رانت هایی ایجاد کرد و مشکلات جدی به همراه داشت اما این مسأله با کمک دولت سیزدهم در حال اصلاح است و امیدواریم در آینده نزدیک حذف ارز ترجیحی محقق شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تغییر دولت‌ها، وزرای بهداشت و کسانی که در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت و درمان نقش دارند، سیاست‌ها و روال کار نیز به طور کلی تغییر می‌کند که این امر تبعاتی به همراه دارد.

حجت‌الاسلام سبزی ادامه داد: برای حکمرانی صحیح و تمدن محور در جامعه، باید مستقل عمل کرد و براساس سیاست‌ها تغییر وزرا نباید منجر به تغییر اهداف و رویه فعالیت در حوزه بهداشت و درمان شود.

وی عنوان کرد: بانک‌ها و متولیان امر در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال باید از صنایع حمایت جدی داشته باشند که در این زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان امری ضروری است چراکه این واحدها با کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری و تکنولوژی را ارتقا می‌دهند.

۱۸ شرکت داروسازی در شهرستان های ساوه و زرندیه فعالیت می‌کنند که نقش مهمی از بی نیاز شدن کشور به واردات دارو و تامین نیازهای حوزه سلامت جامعه دارند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *