اختصاص اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه مطالبه مهم ساوجی‌ها از رئیس جمهور

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان 250 تختخوابی ساوه را از مهم‌ترین مطالبات مردم ساوه از دولت برشمرد.

حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی مردم شهرستان ساوه، بحث درمانی و اتمام ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی است که از ابتدای آغاز پیشرفت چندانی نداشته است. 

وی با اشاره به تامین ۱۷ میلیارد تومانی اعتبار برای این طرح در سال گذشته اظهار کرد: در لایحه بودجه سالجاری ۹ میلیارد تومان برای ادامه ساخت این طرح در نظر گرفته شده بود که با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق آن را به ۴۹ میلیارد تومان افزایش دادیم. 

نماینده مردم ساوه در مجلس افزود: در برنامه سفر ریاست جمهور به استان مرکزی قرار بود پروژه‌های بالای ۵۰ درصد در اولویت قرار بگیرد، اما چون این پروژه از اهمیت بالایی برای استان برخوردار بود حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بصورت مشارکتی اختصاص خواهد یافت که بخشی از آن در سفر ریاست جمهور در نظر گرفته خواهد شد و مابقی نیز از طرف وزارتخانه   تزریق می‌شود. 

سبزی تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته امسال بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای دانشکده علوم پزشکی ساوه و ساخت بیمارستان پیش بینی شده است که اگر این میزان محقق شود و ساخت آن به مراحل قابل قبولی برسد خیرین نیز پای کار خواهند آمد. 

سبزی با قدردانی از حمایت خیرین در بخش‌های مختلف در ساخت و تجهیز زیرساخت‌های مختلف گفت: یکی از خیرین به نام شهرستان ساوه قرار است عواید حاصل از فروش ملکی در تهران را به ساخت بیمارستان اختصاص دهد که این امر نیز در تحقق آرزوی دیرینه مردم ساوه برای ایجاد بیمارستان جدید کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه سفر دکتر رئیسی به استان نیز گفت:  یکی دیگر از مطالبات ما کمک به اتمام انتقال آب از سد کوچری به ساوه است که با توجه به انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم امیدواریم همزمان با حضور رئیس جمهور عملیات آن آغاز شود و تا ۱۸ ماه آینده به اتمام برسد.

وی بیان کرد: در شهرستان ساوه با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، ساخت و ایجاد مسکن به شدت احساس می‌شود که امیدواریم با حضور وزیر راه و شهرسازی که احتمالا در ساوه خواهد بود دستورات خوبی در این زمینه صادر شود. 

حجت الاسلام سبزی تصریح کرد: در بحث راه‌ها نیز بودجه‌ای برای اتمام پروژه‌های فعال در نظر گرفته شده ویک بودجه عمومی در سطح استان تعریف شده است که تلاش می‌کنیم با توجه به مرکزیت ساوه و زرندیه اعتبارات خوبی را برای این دو شهرستان جذب کنیم.

به گفته وی برای اتمام و اصلاح برخی پروژه‌های ورزشی نیز مثل ورزشگاه شهید چمران ساوه و زمین چمن پرندک، زاویه و غرق آباد اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع عملیات اجرایی انجام شود. 

به گزارش فارس حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه اعضای هیئت دولت روز جمعه ۳۱ تیرماه در سفری به استان مرکزی مهمان مردم دیار آفتاب خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *