گذرنامه هایی که از شهریور سال ۹۱ صادر شده می توانند مهر تمدید دریافت کنند

سردار اشتری گفت:گذرنامه هایی که از یکم شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تمدید مجدد نداشته می توانند مهر تمدید دریافت کنند و برای مدت ۶ ماه صرفا برای سفر عتبات در مقطع اربعین استفاده کن

به گزارش  نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مسئولین استان و تسلیت ایام شهادت امام حسین گفت: وضعیت امنیتی در استان مرکزی و سراسر کشور وضعیت مطلوب و خوب است و امیدواریم هر روز به این امنیت و اقتدار اضافه شود. 

اشتری اظهار کرد: پلیس در صدد این است که تسهیل در تردد زائرین داشته باشد و هرچه می تواند برای راحتی سفر اقدامات مناسبی را انجام دهد، با توافقاتی که از ماه‌های گذشته با مسئولین عراقی و پلیس عراق صورت گرفت و در چند روز گذشته پاسخ آن دریافت شد، قبول کرده اند که از گذرنامه های تاریخ گذشته نیز استفاده شود. 

وی ادامه داد: این مهم از پیشنهادات پلیس بوده و برای اولین بار این پیشنهاد به کشور عراق داده شد که این را پذیرفتند لذا گذرنامه هایی که از یکم شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تمدید مجدد نداشته می توانند مهر تمدید دریافت کنند و برای مدت ۶ ماه صرفا برای سفر عتبات در مقطع اربعین استفاده کنند. 

فرمانده نیروی انتظامی گفت: البته سال قبل از کرونا نیز برگ گذر موقت صورت گرفته بود و امسال نیز پذیرفته شد که از این برگه نیز بتوان برای صدور گذرنامه استفاده کرد، این مهم می تواند برگ معتبر جهت تردد زائرین را سرعت ببخشد. 

اشتری بیان کرد: زائرین برای زدن مهر و مهر کردن گذرنامه، به مراکز پلیس گذرنامه در استان ها و شهرستان ها مراجعه کنند و در مرز تمدید نخواهد شد. 

وی افزود: زمان اقدام در جهت برگ موقت گذرنامه نیز متعاقبا اعلام خواهد شد تا به مراکز مذکور مراجعه کنند، تمام تلاش بر ان است که مشکلی برای تردد زائرین ایجاد نشود. 

اشتری یادآور شد: باهمکاری خوب زائرین در مرزها و مسیرها با پلیس، امید است که امسال نیز سفر خوبی برای مردم رقم بخورد. 

وی گفت: افرادی که ممنوع الخروج هستند طبق قانون نمی توانند تردد داشته باشند البته اگر بتوانند به منشائی که آنها را ممنوع الخروج کرده مراجعه کنند و بتوانند در مدت باقی مانده مشکل را رفع کنند، مشکل تردد آنها نیز برطرف خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طلاب و دانشجویان و دانش آموزان که در حال تحصیل هستند که در سال گذشته باید انفردای مراجعه می کردند و روالی را از جمله ارائه وثیقه و حضور در محضر را طی می کردند، تمام این موارد برداشته شده است. 

وی ادامه داد: اگر طلاب و دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی لیستی مشمول بر درحال تحصیل بودن ارائه دهند، خروج آنها برای یکبار بلامانع خواهد بود البته این افراد نیز باید از برگ موقت یا گذرنامه برای سفر در مقطع اربعین استفاده کنند. 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: گیت ها طی سالهای اخیر ۲۰ برابر افزایش داشته اند و امسال نیز این افزایش  در مرزهای جدید انجام شده است، مرزهای جدیدی که بازگشایی شده نیز مجهز شده و گیت ها افزایش داشته اند تا تاخیری در تردد زائرین ایجاد نشود البته نگرانی وجود دارد مبنی بر اینکه شاید ظرفیت در مرز ایران در مرز عراق نباشد لذا اعلام آمادگی جهت کمک به عراق نیز اعلام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: عملکرد انتظامی استان مرکزی خصوصا در ۳ سال اخیر، عملکردی خوب و رضایتمندانه ای بوده در تمام شاخص ها از جمله مبارزه با قاچاق، مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی و موادمخدر و… رشد داشته و توفقات خوبی حاصل شده، استان مرکزی یکی از استان های امن و آرام است و با همکاری مردم استان ومسئولین پرتلاش وضعیت خوب است و امیدواریم روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *