پیاده روی اربعین یکی از قدرتمندترین رسانه شیعه است

باوجود سانسور خبری رسانه‌های مختلف خارجی در خصوص دوره های پیشین پیاده روی اربعین که البته هنوز هم بسیاری از اخبار مربوط به آن در حاشیه است ولی پیاده روی اربعین مانند یک رسانه قدرتمند عمل می‌کند

به گزارش نارخبر، خانم سمیه نعمتی ،کارشناس رسانه و فرهنگی در گفتگو با خبرنگار نار خبر گفت :این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان جهان تشیع است. در گرد همایی اربعین علاوه بر گروه های مسلمان شیعه، مسلمانان سنی، مسیحی، ایزدی و پیروان دیگر ادیان هم حضور می یابند. این رویداد بزرگ ترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است.

وی افزود:با وجود سانسور خبری رسانه‌های مختلف خارجی در خصوص دوره های پیشین پیاده روی اربعین که البته هنوز هم بسیاری از اخبار مربوط به آن در حاشیه است ولی پیاده روی اربعین مانند یک ابر رسانه عمل می‌کند.پدیده پیاده روی اربعین جاذبه‌ ای را ایجاد کرده است که غیر شیعیان و غیرمسلمانان هم کنجکاو شده اند و می خواهند بدانند که چرا با وجود بودن شرایط گردشگری در رفاه، افراد در این مسیر سخت قدم می گذارند و سختی های آن را تحمل می کنند.صدا و سیما به عنوان گسترده ترین رسانه جمعی، نقش ویژه ای در رشد ارزش های مذهبی دارد. همچنین رسانه ها می توانند با پرداختن به ارزش های اصیل مذهبی همچون پیاده روی اربعین سبب رشد و تعالی این ارزش ها در سطح افکار عمومی جامعه گردند.

وی افزود:هم چنین رسانه وظیفه دارد ارزش های فراموش شده اجتماعی را از حالت خمودگی بیرون آورد و سیری تکاملی به آن ببخشد؛ زیرا نتایج بسیار سازنده ای برای جامعه باقی خواهد گذاشت.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *