اجرای ۸۰ درصدی طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها در ساوه

ئیس اداره پست شهرستان ساوه از اجرای ۸۰ درصدی طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها (جی‌نف) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نارخبر،رضا شمس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پایگاه ملی نشانی مکان محور (GNAF) پروژه‌ای با هدف تدوین و پیاده‌سازی یک استاندارد ملی برای نشانی است که هدف اصلی آن تولید نشانی استاندارد و واحد برای تمامی مکان‌های مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی است.

وی افزود: طرح (GNAF) جی‌نف (استانداردسازی نشانی مکان‌ها) یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که جهت تکمیل بانک اطلاعاتی آن نیاز به نقشه‌های به روز روستاها و شهرهاست که در حال حاضر این نقشه‌ها در دسترس نیست. در حال حاضر برای پلاک‌های زوج و فرد اماکن در روستا اقدامی صورت نگرفته و تنها در سطح شهر ساوه توسط شهرداری در دست اقدام است.

شمس اظهار کرد: در ارتباط با کد پستی ۱۰رقمی تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان فهرست برداری شده و در حال حاضر برای چند مکان در بانک اطلاعات کدپستی ۱۰ رقمی شهرستان ورود اطلاعات شده و در سطح شهرستان هیچ مکانی که فاقد کدپستی باشد وجود ندارد. ضمن اینکه جهت ارائه کد پستی برخی از روستاها که بافت جدید در آنها ایجاد شده و نیاز به کد پستی ۱۰رقمی داشته باشند با همکاری بخشداری و دهیاری روستاها با ارائه نقشه طرح هادی نسبت به ایجاد کدپستی اقدام می‌شود. روزانه تعداد خدمات ارائه شده سرویس کدپستی ۱۰ رقمی به صورت میانگین ۸۰ فقره تاییدیه کدپستی و ۳۰ فقره معرفی از بانک‌ها جهت تایید مکان و احراز هویت مکانی است که از خدمات کدپستی بهره مند می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره پست شهرستان ساوه با داشتن واحدها و نمایندگی‌های پستی سهم قابل توجهی از خدمات بخش ارتباطات شهرستان را به عهده دارد، افزود: در نیمه نخست سال جاری تعداد ۳۸۷ هزار و ۴۵۶ فقره مرسولات وارده و صادره در این شهرستان بوده که ۲۴۱ هزار ۳۲۴ فقره از این مرسولات، وارده و ۱۴۶ هزار و ۱۳۲ فقره مرسولات صادره بوده است.

او بیان کرد: پیش بینی مرسولات وارده به این شهرستان در سال ۳۲ هزار مرسوله بوده که با ۸۶ درصد تحقق در شش ماهه اول سال رشد چشمگیری داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد رشد دارد.

رئیس اداره پست ساوه افزود: در نیمه نخست سال جاری با توجه به ترافیک وارده و صادره به صورت روزانه مردم از خدمات پست شهرستان ساوه بهره‌مند می‌شوند ضمن اینکه تمام نقاط روستایی این شهرستان از خدمات پستی برخوردار هستند و به صورت روزانه مبادلات پستی انجام می گیرد و هیچ نقطه کوری از اقدامات پستی در سطح این شهرستان وجود ندارد که از خدمات آن برخوردار نباشد و تمامی نقاط روستایی و دورافتاده، تحت پوشش خدمات پستی این اداره قرار دارد.

وی بیان کرد: در بحث کیفیت و ارائه خدمات با توجه به ترافیک بالا و شلوغی کار خوشبختانه شهرستان ساوه توانست رتبه‌های دوم تا چهارم را در بین شهرستان‌های استان در ماه‌های گذشته کسب کند.

وی در خصوص امتیاز ترافیک نیز گفت: این شهرستان در بحث ایجاد ترافیک محصولات رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است. تغییرات ترافیک پیشتاز ۲۷ درصد، سرویس‌های الکترونیکی ۲۱ درصد و سرویس‌های بسته و امانت ۷۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است.

شمس با بیان اینکه تعداد پرسنل اداره پست این شهرستان شامل رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی ۲۵ نفر است و تعداد ۱۴ نفر نامه‌رسان در محدوده شهری شهر ساوه و بقیه در واحدهای مختلف اداره مشغول برای خدمات هستند، افزود: نمایندگی پستی در قالب تخلیه و جمع آوری روستایی ۸ واحد و نمایندگی توزیع در سطح شهر و روستا هفت نفر هستند. دو پیک خطوط شهرهای ساوه و زرندیه و بالعکس و همچنین ساوه و نوبران و برعکس مبادلات مرسولات پستی این شهرها را انجام می‌دهند.

وی در خصوص فعالیت دفاتر خدمات ارتباطی پیشخوان دولت گفت:  ۱۸ دفتر شهری در این حوزه فعال است. دفاتر ICT روستایی دارای مجوز در روستا دو دفتر و در کل تعداد واحدهای فعال و غیرفعال ۲۳ دفتر است.

وی به خود پست‌گری به عنوان یکی از مباحثی که برخی از ادارات نیز ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌هایی که در ادارات پست وجود دارد، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات پستی به سازمان‌ها اعلام می‌کنیم البته در این رابطه نیاز به همکاری ادارات و سازمان‌ها به لحاظ ارسال مرسولات آنها به استان‌ها، شهرستان‌ها و همچنین درون شهرستان توسط اداره پست داریم.

شمس افزود: در ارائه خدمات خود به مقوله‌های سرعت، دقت و امنیت متعهد بوده و با به خدمت گرفتن تکنولوژی، چهار مرحله عملیات پستی (قبول، جمع‌آوری، رهسپاری و توزیع) را کاملا مکانیزه کرده ایم و به “پست هوشمند همیشه و همه جا” و همچنین “به جز از کار و تفریح از منزل خارج نشوید” اعتقاد کامل داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =