۴۵۰ کارگاه در حوزه‌های زیرساختی و درمانی فعالیت می‌کنند

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر ۴۵۰ کارگاه فعال استان در حوزه‌های زیرساختی، درمانی و... در حال فعالیت هستند که برای اولین بار عملیات اجرای تعدادی از پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در ادامه همایش ائمه جمعه استان مرکزی که به میزبانی ساوه برگزار شد با بیان اینکه ائمه جمعه نقش پررنگی در جامعه دارند اظهار کرد: امروز امامان جمعه به‌عنوان بازوان ارتباطی محکم بین اقشار مختلف جامعه شناخته می‌شوند لذا برگزاری نشست‌های منظم برای رسیدگی به مشکلات مردم لازم است.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از طریق فرمانداری و نمایندگان دولت رصد می‌شود گفت: امامان جمعه همواره در بدنه جامعه ارتباط نزدیک‌تری با مردم داشته‌اند لذا بهره‌مندی از این ظرفیت برای شناسایی بهتر مشکلات جهت گره‌گشایی از کار مردن راهگشاست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن و حفظ اعتماد عمومی مردم است لذا جهت حفظ این سرمایه ارتباط با لایه‌های مختلف جامعه با مشارکت ائمه جمعه لازم است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اتمام پروژه‌های نیمه تکمیل در استان اشاره کرد و گفت: برنامه دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح کشور است که این مهم در استان مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه گفت: طبق بررسی‌ها بالغ‌بر ۸۰ هزار پروژه کوچک و بزرگ نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها بودجه ۳۰ سال کشور نیاز است به همین منظور دولت پروژه جدیدی را آغاز نکرده است و اولویت خود را جهت تکمیل طرح‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در سفر اخیر ریاست جمهور به استان مرکزی بیش از ۶۰ درصد از طرح‌های بالای پیشرفت ۵۰ درصد در مصوبات هیئت دولت قرار گرفت که از مهمترین آنها می‌تواند به بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر ۴۵۰ کارگاه فعال استان در حوزه‌های زیرساختی، درمانی و… در حال فعالیت هستند که برای اولین بار عملیات اجرای تعدادی از پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد.

استاندار مرکزی گفت: اراده دولت در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است لذا برای تسریع در اجرای پروژه‌ها به‌خصوص در حوزه عمرانی و اقتصادی باید از تمام ظرفیت‌های استان بهره برد.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: این همایش با هدف بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه جمعه سراسر کشور برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

حجت‌الاسلام هادی میرزایی افزود: ایجاد ساز و کار مناسب جهت ارتباط با اقشار جوانان و نوجوانان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که امامان جمعه به‌عنوان نخبگان جامعه و نمایندگان رهبری باید در تحقق این مطالبه نقش‌آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: حضور امامان جمعه در مدارس مختلف استان یکی از مأموریت‌هایی است که در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید مطالبات جوانان و نوجوانان با حضور میدانی ائمه جمعه شنیده و مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه ساوه نیز در این برنامه با بیان اینکه جهاد تبیین جریان‌سازی های اخیر دشمنان را خنثی خواهد کرد گفت: جهاد تبیین در اقشار خاصی خلاصه نمی‌شود و به‌عنوان یک تکلیف عمومی برای همه عناصر انقلابی مؤمن، متدین و دلسوز به نظام مقدس جمهوری اسلامی دیده شده است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی گفت: نماز جمعه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از مهمترین وظایف این تریبون روشنگری و جهاد تبیین به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حوادث روی داده اخیر در شهرهای مختلف کشور گفت: ملت ایران بار دیگر نشان داد هر زمان گوش به فرمان ولی فقیه بدهد توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند لذا روشنگری و بصیرت افزایی رهبر معظم انقلاب با تحلیل اتفاقات اخیر باعث شد مردم در آزمون دشمن‌شناسی آگاهانه عمل کنند و بار دیگر بینی دشمنان قسم‌خورده را به خاک بمالند.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *