دولت سیزدهم در رفع چالش‌های کارگری عزمی جدی دارد"> دولت سیزدهم در رفع چالش‌های کارگری عزمی جدی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: رفع مشکلات جامعه کارگری استان در دستور کار است و در این راستا دولت مردمی نیز برای سامان بخشی به چالش‌های پیش رو برنامه‌های کارشناسی تدوین کرده است.

به گزارش نارخبر؛«بهنام نظری» روز یکشنبه در آیین سالروز تصویب قانون کار در خانه کارگر استان مرکزی در اراک، افزود: اجرای قانون از مطالبات به حق کارگران است و باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: امنیت شغلی کارگران عرصه تولید و خدمات باید در اولویت اقدامات کارفرمایان باشد و انعقاد قراردادها به گونه ای باشد تا خود کارگر و خانواده وی آرامش خاطر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برخی واحدهای تولیدی به دلیل بی تدبیری ها در بحث واگذاری مشکل دار شدند، اما در یکسال گذشته با همت و عزم دولت سیزدهم مشکلات ۲ واحد تولیدی بزرگ استان رفع و مشکلات ۲ واحد تولیدی دیگر در حال رفع است.

نظری اظهار داشت: مهارت افزایی کارگران باید مورد توجه ویژه باشد و کارفرمایان این مهم را با جدیت پیگیری کنند تا بهره وری افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ارتقای ورزش قهرمانی کارگران نیز که مورد بی توجهی قرار گرفته باید پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: جامعه کارگری یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه است که در توسعه و پیشرفت کشور تاکنون نقش اثرگذاری داشته‌ و این قشر اکنون با مشکلات اقتصادی و چالش‌های زیادی روبرو شده‌ است.

نظری افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در صدد بودند که با تحریک جامعه کارگری، مشکلاتی ایجاد و از این اهرم به نفع خود بهره گیری کنند اما با دوراندیشی کارگران این توطئه دشمنان خنثی شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور با ۲۲۴ هزار و ۴۷۶ نفر بیمه شده اجباری جزو استان های کارگری محسوب می شود.

«جمشید امیدی» بیان کرد: ۲۷۷ تشکل کارگری در استان مرکزی ثبت شده که از این تعداد ۱۴۲ تشکل نماینده کارگران، ۴۲ شورای اسلامی، ۳۳ انجمن صنفی کارگری، ۵۰ انجمن صنفی کارفرمایی و ۱۰ کانون بازنشستگان هستند.

وی تاکید کرد: پایان سال ۹۹ شاغلین استان ۳۸۰ هزار نفر بودند و در پایان سال گذشته به ۳۸۵ هزار نفر رسید.

امیدی خاطرنشان کرد: در شهرستان های ساوه، زرندیه و دلیجان عرضه و تقاضا برای نیروی کار وجود دارد اما برای عرضه با محدودیت مواجه هستیم.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که به قطب چهارم صنعت کشور شهرت دارد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *