افزایش ۱۳ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی"> افزایش ۱۳ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی

به گزارش دیار آفتاب؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری این استان، به لحاظ تعداد وقوع حوادث رانندگی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی همراه است.

به گزارش نارخبر به نقل از  دیار آفتاب؛ سید “علی حسینی” در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۶ کلیپ آموزشی و فرهنگی توسط این پلیس ساخته‌شده و در آینده نزدیک تمام خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی به‌صورت موشن‌گرافی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های پلیس مرکزی با آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص فرهنگ‌سازی ترافیک اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون برخورد با تخلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه قبل حدود هفت درصد و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۲۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: اعمال قانون‌ها در بستر هوشمندسازی در دستور کار جدی است و افزایش برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند ۲۹ درصد افزایش داشته که این آمار مطلوب نیست و باید به گونه‌ای باشد که همه برخوردها به صورت هوشمند صورت گیرد.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۵۰ دوربین پایشی و چند دوربین ثبت تخلفات رانندگی به زودی در شهرستان اراک نصب می‌شود، گفت: بیشتر خیابان‌های اصلی شهر اراک در رصد و پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی است و اعمال قانون درانها صورت می‌گیرد.

حسینی بیان داشت: کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری این استان، به لحاظ تعداد وقوع حوادث رانندگی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی همراه است.

وی ادامه داد: کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ روند افزایشی داشت و از ۹۰ نفر به ۱۰۱ نفر رسید و این مهم در ۶ ماهه اول امسال نیز با روند افزایشی همراه بود اما در طول سه ماه‌ گذشته با اقدامات خوب صورت گرفته و مداخلات‌ دستگاه قضایی در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، به صورت کنترلی و کاهشی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در ۹ ماهه امسال، تعداد وقوع حوادث رانندگی جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد و به لحاظ تعداد مصدومان، ۱۰ درصد افزایش دارد.

حسینی اظهار داشت: در این مدت، تعداد حوادث رانندگی درون شهری در شهرستان” محلات” نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ فقره، خمین بیش از ۵ فقره، ساوه ۴ فقره و اراک ۳ فقره بیشتر شده است.

این مقام انتظامی یادآور شد: با اقدامات خوب صورت گرفته و تمهیدات قانونی دستگاه قضائی، بسیاری از نقاط حادثه‌خیز از جمله پیچ طرمزد اراک، زیرگذر فراهان، پیچ کمربندی شمالی اراک، خیابان شهید شیرودی اراک از سمت میدان چهار سرباز به سمت میدان ولیعصر(عج) رفع شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در اراک و ساوه، بالا بودن میانگین سرعت رانندگی نسبت به متوسط کشور است به طوری که در شهر اراک ۲۵ کیلومتر و در ساوه ۱۴ و نیم کیلومتر از میانگین کشور بیشتر است و این درحالی است که بیش از ۸۰ درصد تصادفات و تخلفات رانندگی درون شهری استان مرکزی در این ۲ شهر رخ می‌دهد.

حسینی گفت: در شورای راهبردی کاهش تصادفات و ترافیک استان که روز گذشته در استانداری برگزار شد، مقرر شد طرح جامع کاهش تصادفات به صورت جدی از سوی دستگاه‌هایی که اجرای این تکلیف به آنها واگذار شده است، انجام شود.

وی عنوان کرد: ۴۴ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری در ۹ ماهه امسال این استان مربوط به عابران پیاده است و ۳۹ درصد نیز مربوط به رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده با جدیت دنبال می‌شود و شهرداری‌ها باید در این راستا به وظایف خود عمل کنند و با پیگیری‌های صورت گرفته، گذرگاه‌های خیابان قائم‌مقام و شهید شیرودی اراک به زودی نصب می‌شود.

حسینی گفت: استان مرکزی رتبه ۲۷ کشور را در آمار بالای فوت شدگان عابر پیاده دارد و باید تلاش شود به هر طریق از جمله تامین زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی این مهم کاهش یابد.

وی اظهار داشت: ۶۶ درصد کسانی که بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان کشته شده‌اند، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده و نیاز است بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در راستای شماره‌گذاری خودرو، یک دفتر خدمات خودرویی امسال در شازند افتتاح شده که ساکنان این شهر دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان برای شماره‌گذاری ندارند و تلاش می‌شود تا این دفاتر در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و خنداب نیز افتتاح شود.

حسینی عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال، حدود ۴۴ هزار دستگاه خودرو در استان مرکزی بازدید شد، ۴۲ هزار دستگاه خودرو تعویض پلاک شد، بیش از سه‌هزار موتورسیلکت شماره‌گذاری شد، یک‌هزار و ۷۰۰ موتورسیکلت نوشماره وارد حمل و نقل شد و به بیش از ۲۰ هزار استعلام قضایی پاسخ داده شده است.

وی گفت: حدود پنج‌هزار دستگاه خودرو در این مدت به دلیل شکایات قضایی توقیف سیستمی شد، بیش از چهارهزار رفع توقیف صورت گرفت و یک‌هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در استان مرکزی شماره‌گذاری شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این استان در راستای شماره‌گذاری خودروهای کشاورزی در کشور پیشرو است.

حسینی با بیان اینکه آمار حمل و نقل در استان ۳۵ درصد افزایش یافته، عنوان کرد: در ۹ ماه امسال، مجموع خدمات شماره‌گذاری در استان مرکزی ۶۷ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات کرونایی از ابتدای طرح با جدیت دنبال شده و به بیش از ۱۷ هزار پرونده رسیدگی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهارداشت: موتورسیکلت به سبب ارزانی و کم‌مصرف بودن مورد اقبال عمومی افراد جامعه است اما بی تردید استفاده از این وسلیه به ویژه برای افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، خطرات زیادی هم برای خود و هم برای دیگران به همراه دارد و ۸۰ درصد فوت‌شدگان موتورسیکلت استان مرکزی به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی جان خود را از دست دادند.

حسینی بیان کرد: در ۹ ماه امسال به ۲۳۹ هزار همیار پلیس، بیش از پنج‌هزار و ۷۰۰ راننده حمل و نقل عمومی، ۱۰ هزار موتورسیکلت سوار متخلف و بیش از ۱۶ هزار نفر از کارکنان نیروهای مسلح آموزش حضوری و چهره به چهره ارایه شده است و بیش از ۴۳ هزار بروشور و ۴۰ هزار حلقه سی‌دی آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی تهیه و توزیع شده است.

این مقام انتظامی در پایان با قدردانی از تعامل فراتگیر شهروندان با پلیس به منظور اجرای دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی در سط جامعه افزود: برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در این بازه زمانی ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به دلیل شرایط ویژه اراک به لحاظ آلودگی هوا، امروز اخطار لازم برای جمع‌آوری اتوبوس‌های دودزای ناوگان حمل و نقل شهری به شهرداری داده می‌شود و در صورتی که ظرف مدت معین شده این مهم محقق نشود، تمامی اتوبوس‌های آلاینده توقیف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *