یخبندان در ۲۴ استان کشور

سازمان هواشناسی از یخبندان در ۲۴ استان خبر داد و اعلام کرد: بیشترین بارش برف پایتخت در اقدسیه و لواسان ثبت شده است.

به گزارش نارخبر به نقل از خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه برودت هوا سبب یخبندان در ۲۴ استان شده است، گفت:  در برخی نقاط ۲۴ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است.

همچنین امروز بارش باران و برف کولاک به استان بوشهر و سه‌شنبه به نیمه غربی خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، شمال کرمان، جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و چهارشنبه به شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نفوذ می‌کند.

همچنین بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی تهران تا شامگاه یکشنبه بیشترین بارش برف با ارتفاع ۱۴ سانتی متر از «اقدسیه و لواسان» گزارش شد. امروز همچنین در ایستگاه‌های آبعلی ۱۳، دماوند ۴ و فرودگاه مهرآباد یک سانتی متر برف ثبت شده است.

هم اکنون دمای هوای تهران میانگین ۱- درجه سلسیوس است که تغییر بخصوصی نسبت به زمان مشابه در روز گذشته ندارد.

فعالیت بیش از ۲ هزار امدادگر در ۲۸ استان متاثر از سوانح جوی

بابک محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات بااشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی و کولاک) از تایخ ۱۸ تا ساعت ۶ صبح ۲۶ دی ‎ماه گفت: در این مدت زمان، ۳۱ استان کشور متأثر از شرایط جوی بود که ۲۸ استان کشور، ١٨٢ شهرستان و ۳۴۳ منطقه شامل ١٣۵محور، ٣٣ شهر، ١۴۵ روستا و ٣٠ منطقه عشایرنشین در قالب عملیات جوی، امدادرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت زمان، به ۲۲ هزار و ۳۹۰ نفر امدادرسانی شد، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۳ هزار و ۷۳۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۴۰ نفر به مناطق امن، ۴۶ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و سه نفر از هم‎وطنان نیز در سیل شهرستان فسا و ریزش آوار در شهرستان منوجان جان خود را از دست دادند.

به گفته این مقام مسئول، هزار و ۱۳ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند و از ۱۰۲ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

محمودی افزود: در ۹ روز گذشته، ۴۵ دستگاه چادر، ۷ هزار و ۵۳۷ تخته پتو، ۷۰۰ تخته موکت، ۵ هزار و ۲۹۶ کیلوگرم نایلون، ۲۵۰ ست شستشو، هزار و ۶۱۹ شعله والور، هزار و ۴۶ بسته غذایی، ۳ هزار قرص نان، هزار و ۷۶۶ قوطی کنسرو، ۸۳ کیلوگرم خرما، ۷۱۲ کیلوگرم برنج، ۲۴۱ کیلوگرم حبوبات، ۸۲۵ بطری آب معدنی، ۱۹۵ کیلوگرم قند و شکر، هزار و ۲۰۴ کیلوگرم روغن و ۳۲۹ بسته بیسکوئیت در بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *