کارآفرین موفق بسیجی، تولیدکننده کمربند‌های کشاورزی

قاسمی یکی از بسیجیان موفق روستای یل آباد ساوه می‌باشددر کارگاه خیاطی خود با تولیدکمربند‌های کشاورزی توانسته است برای ۳ نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کند.

مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی یکی از مصادیق پویایی اقتصاد مقاومتی هستند، چراکه در این مشاغل، فعالیت و رونق اقتصادی، ابتکار، هنر، درآمدزایی، اعتمادزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها نمود دارد.

فریبا قاسمی یکی از کارآفرینان روستای یل آباد ساوه و فعال اقتصاد مقاومتی است.

فریبا قاسمی در گفتگو با خبرنگار نارخبر گفت: بنده ۱۸ سال پیش خیاطی انجام می‌دادم ولی از ۵ سال پیش به طور جدی به تولید کمربند‌های کشاورزی روی آوردم و هم اکنون برای کل کشور کمربند کشاورزی صادر می‌کنیم.

وی در خصوص کاربرد این کمربند‌ها گفت: این کمربند‌ها پای ثابت پروژه‌هایی مانند آبرسانی، آبیاری قطره‌ای، کشاورزی و… می‌باشد.

قاسمی گفت: به جز کار تولیدی کمربند‌های کشاورزی در فصل‌هایی از سال هم سفارش‌های تولیدی برای مدارس و کارگاهها انجام می دهم.

این فعال اقتصاد مقاومتی افزود: در این کارگاه توانسته‌ام برای ۳ نفر دیگر اشتغال ایجاد کنم. این کارگاه با سرمایه اولیه بسیار کمی راه‌اندازی شد که با کمک بسیج سازندگی ساوه و دریافت وام توانستم به این کارگاه کوچک توسعه بدهم.

وی ادامه داد: نقش زنان روستایی و کارآفرین در توسعه و اشتغال‌زایی در کشور ما کم رنگ شده است و‌امید است با حمایت‌های دولتمردان و ارائه تسهیلات کم بهره به آن توجه شود.

این کارآفرین نمونه افزود: تقویت باور‌های درونی جوانان روستایی و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند در شکوفایی اقتصاد نقش به سزایی داشته باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و‌ایده‌ها، خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی در تولید و اشتغالزایی بسیار زیاد است و‌امید است مسئولان به آن توجه کنند.

قاسمی با تأکید بر اینکه هرگز از کار خسته و دل‌زده نمی‌شود، گفت: خداوند بزرگ‌ترین حامی است، رمز سلامت جسمی و روحی کار و فعالیت است و باکار کردن انسان مشکلات خود را فراموش می‌کند و به آن‌ها فکر نمی‌کند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *