جهاد جان و مال در راه خداوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهاد مال و جهاد جان اگر در مسیر خداوند و دین اسلام انجام شود، موجب برتری انسان خواهد شد.

به گزارش نار خبر؛ آیت الله محسن اراکی درآیین نکوداشت شهدای طلبه و علمای ساوجی که در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، اظهار کرد: برای شناخت و تفاوت مؤمن از غیرمؤمن، لازم است که راجع به مؤمن شناخت پیدا کنیم تا خود بتوانیم تفاوت بین مؤمن و غیر مؤمن را درک کنیم.

وی بیان کرد:‌ایمان نیرویی است که در مؤمن ظهور می‌کند و ما تا مؤمن را که ظرف ظهور‌ایمان است به‌درستی نشناسیم، نمی‌توانیم به این نیروی معنوی، شناخت عمیق پیدا کنیم. حقیقت‌ایمان را باید در فرد مؤمن واقعی مشاهده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جهاد در راه خداوند و در راه دین انواع گوناگونی دارد که یک نوع آن جهاد مال و جهاد جان است که اگر در مسیر خداوند، دین و برای صیانت از امنیت و جان مردم انجام شود موجب برتری انسان خواهد شد.

وی بیان کرد: علامه عسکری ساوجی از افتخارات این شهر به شمار می‌رود و‌ایشان علاّمه سیّد مرتضی عسکری، دارای تألیفات فراوانی به زبان‌های عربی و فارسی است. او افزون بر بررسی کتب شیعه، احادیث و روایات اهل سنّت را نیز مورد بررسی قرار داده، به گونه‌ای که این آثار، مرجع و منبعی قابل اعتماد برای آنان به شمار می‌رود. کوشش‌های علامه‌ی عسکری برای مصون ماندن اسلام از تحریف، مورد تقدیر هر دو مکتب قرار گرفته است.

وی بااشاره به اغتشاشات سال گذشته گفت: در اتفاقات گذشته نیرو‌های انتظامی و بسیاری از مدافعین انقلاب برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه با دست خالی در میان اغتشاشگران رفتند و جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

آیت الله اراکی یادآورشد: قدرت و امنیت امروز ایران به برکت خون شهدا و فداکاری رزمندگان اسلام است، ما هیچوقت نمی‌توانیم قدردان خون پاک شهدا و خانواده آن‌ها باشیم زیرا امروز امنیت ایران به پشتوانه شهدا و جوانان رزمنده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *