حضرت فاطمه(س)، مادر مؤمنین است

کارشناس مذهبی گفت: حضرت فاطمه (س) مادر مهربان و واسعه وجودی همه مسلمانان تا آخر قیامت هستند.

سهیلارجبی در گفتگو با خبرنگار نار خبر ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: بانوی دو عالم یکی از محبوب‌ترین القاب حضرت زهرا (س) در میان شیعیان است. ‌ایشان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های صدر اسلام در میان شیعیان و عموم مسلمین جهان هستند و به همانند دُر گرانب‌هایی در میان معصومین (ع) می‌درخشند. مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) در باور‌های مسلمانان مثال زدنی و پر اهمیت است.

رجبی بیان کرد: شخصیت و مجاهدت‌های حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) از زوایای گوناگون، پیام‌ها و درس‌های بی‌نظیری برای انسان‌ها به‌همراه دارد؛ شخصیتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک «الگو» و «اسوه» است.

وی افزود: نکته مهم در مورد شخصیت والای این بانوی باکرامت این است که زهرای مرضیه نه تنها‌ ام ابی‌ها و مادر پدرشان بودند، بلکه‌ایشان مادر تمام مؤمنین هستند.

این کارشناس مذهبی گفت: بخشی از مادری کردن حضرت زهرا(س) برای فردای قیامت ما است و چشم‌امیدهمه ما در قیامت به‌ایشان است که مادری را در حق ما تمام خواهند کرد.

رجبی یادآور شد: حضرت فاطمه (س) بانوی خلقت آسمان و زمین است چون‌ایشان مادر ائمه هدی هستند و دین اسلام می‌فرماید خدا با هدایت و دین حق ارسال کرده است. مادر این هدایت حضرت زهرا (س) است، اگر حضرت فاطمه (س) نبود، هدایتی رخ نمی‌داد که اسلام و مسلمانی باشد.

کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت زهرا (س) مادر همه خوبی‌ها است به این معنا در حیات مادی و جسمانی از کرامات وجودی‌ایشان از حیات مادی و فیزیکی و جسمانی‌ایشان. در توصیف حیات جسمانی کار به جایی می‌رسد که پیامبر دو جمله عجیب دارد. حضرت فاطمه (س) سرور تمام زنان از ابتدا تا انتها است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا((س) گفت: جایگاه این بانوی گرامی بسیار با عظمت است و این که می‌گویند‌ایشان حامی ولایت شد، سخن کاملی نیست؛ حضرت زهرا(س) نه تنها حامی ولایت، بلکه حامی رسالت هم بود. اگر زهرای مرضیه نبودند، از رسالت هم چیزی باقی نمی‌ماند.

وی در پایان گفت: ازآنجا که این روز‌ها و شب‌ها قرار است بر سرسفره این بانوی باعظمت بنشینیم و از او الگو بگیریم، هر قدر با مقام والای او آشنا شویم، کمک می‌کند که انس بیشتری با‌ایشان بگیریم و در الگو‌گیری بهتر عمل کنیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *