مجلس باید درمقابل قدرتمندان جهانی بایستد

امام جمعه ساوه گفت: مجلس باید مجلسى باشد كه بتواند در مقابل زورگویى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها و مرعوب‌كردن‌ها و تطمیع‌كردن‌هاى قدرتمندان جهانى بایستد و مصالح كشور و ملّت را محاسبه كند

به گزارش نار خبر؛ حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه اظهار کرد: یکی از سنت‌های زیبای پیامبر اکرم(ص) مسأله ذکر و دعا و راز و نیاز بود. عقل هر عاقلی حکم می‌کند که وقتی انسان قدرت دارد، باید ضرر را از خودش دفع نماید.

وی بیان کرد: عقل حکم به وجوب و لزوم بر طرف نمودن مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها می‌کند و برای برطرف کردن این گرفتاری‌ها، دعا وسیله‌ای است که می‌تواند این مشکل را بر طرف سازد وآن را برای انسان حل کند.

حجت الاسلام رحیمی به سالروز شهادت آیت اله سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره و گفت: مدرس یکی از فقهای مجاهد و عالم پرهیز گاری بودند که یکی از چهره‌های درخشان تاریخ تشیع به شمار می‌رود که زندگی و اخلاق و رفتار و نیز جهتگیری سیاسی و اجتماعی وی برای مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبی است.

خطیب جمعه ساوه افزود: مدرس موقعیت خود را سراسر در راه اعتلای اسلام نثار نمود و در جهت نشر حقایق اسلامی و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماند؛ او به تمام معنا مدرس اخلاق و ادب و تجلی تبری و تولی بود و از دشمنان دین ذره‌ای هراس نداشت و نسبت به اجرای احکام دین لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کرد که وجود چنین افرادی برای مجلس می‌تواند نمونه و الگو قرار بگیرد چون مجلس شورای اسلامی مرکز قانون‌گذاری، مظهر اراده و حاکمیت مردم خانه ملت و تجلی گاه عزت ملی و تأمین‌کننده منافع عمومی است.

وی بیان کرد: مجلس باید مجلسى باشد که بتواند در مقابل زورگویى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌هاى قدرتمندان جهانى بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

حجت الاسلام رحیمی تأکیدکرد: «تدین»، «کارآمدى»، «دلسوزى» و «شجاعت»، چهار شرط اصلی نماینده مجلس تراز انقلاب است. اگر این چهار شرط در نماینده‌اى جمع شد، همان کارى را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.

امام جمعه ساوه در ادامه اظهار داشت: ۱۱ آذرماه مصادف با سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ سرزمین ایران میرزا کوچک خان جنگلی هست. ‌ایشان شخصیتی ملی و مجاهدی انقلابی و روحانی‌ای مبارز بود که در دوران غربت، برای اسلام و اقامه دین در مقابله با بیگانگان و متجاوزان، قیام کرد و در مقابل دو قدرت بزرگ آن روز دنیا یعنی روس‌ها و انگلیس‌ها و زیاده خواهی و تجاوزگری آن‌ها، ‌ایستادگی و مقاومت کرد.

وی ادامه داد: باید عنایت داشته باشیم که گسترش‌اندیشه و روحیه انقلابی میرزاکوچک خان فراتر از مرز‌های ایران است تا جایی که در خارج از مرز‌های کشورمان نیز با شخصیت این فرد انقلابی و مبارز آشنا هستند، پس ضرورت دارد‌اندیشه و آرمان میرزا کوچک خان در سطح ملی و بین‌المللی بررسی، بازشناسی و معرفی شود.

حجت الاسلام رحیمی به ۱۳ آذر روز جهانی معلولان اشاره کرده و افزود: بر اساس آیات و روایات توجه و کمک‌رسانی به انسان‌های همنوع مورد تشویق قرار گرفته است. و اگر این انسان همنوع ازافراد ضعیف و درمانده باشد این توصیه بسیار تأکید شده است.

وی در ادامه با اشاره به جنگ شناختی که رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها به آن اشاره کردند گفت: : درجنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد. از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام، همراه و همدل بوده‌اند، یکی از ویژگی‌های این جنگ است؛ برای این منظور دشمن با مستندسازی‌های پیچیده و حیله‌های رسانه‌ای زیرساخت‌های فکری و مذهبی نظام را زیر سؤال برده و اعتقادات گذشته مخاطبان را با تردید روبه‌رو می‌کند.

خطیب جمعه ساوه در پایان گفت: تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم، تلاش برای ارائه روایت دسته اول، سریع و بهنگام از رویداد‌های کشور و وضع موجود، بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای، تقویت کارویژه جهت پاسخگویی مسئولان از جمله راهکار‌های موجود برای مبارزه با جنگ شناختی است.

توسط عاطفه عسگری

لینک کوتاه خبر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *