دانشجویان سربازان آماده جبهه توسعه کشور هستند

مسئول بسیج دانشجویی ساوه گفت: دانشجویان از جمله اقشار آگاه و اثرگذار در جامعه هستند که باید در مسیر کمک به برون رفت مشکلات کشور دیگران را بسیج کنند و آن‌ها سربازان آماده و پای کار جبهه توسعه کشور هستند.

علی علیپور در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: نامگذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو منبعث از حادثه‌ای است که طی آن سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام‌های(مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی )با حمله دژخیمان شاه در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدندو این روز، یادآور مقاومت و‌ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد است.

علیپور خاطر نشان کرد: دانشجویان در اعتراض به حضور مستکبرانه نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در ایران به خون غلتیدند و با این حادثه ریشه‌های جنبش‌های دانشجویی عمق یافت و در روز‌های منتهی به انقلاب، جوانه زد و امروز به یک درخت تناور و بارور تبدیل شده است.

وی گفت: دانشجویان از جمله اقشار آگاه و اثرگذار در جامعه هستند که باید در مسیر کمک به برون رفت مشکلات کشور دیگران را بسیج کنند و آن‌ها سربازان آماده و پای کار جبهه توسعه کشور هستند و نقش مهمی در جهاد تبیین دارند.

علیپور افزود: روز دانشجو نماد بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان‌های علمی و فرهنگی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.

مسئول بسیج دانشجویی ساوه گفت: استکبار ستیزی با جنبش دانشجویی گره خورده است و ۱۶ آذر ماهیتی ضد آمریکایی دارد و دانشجویان با هر سلیقه‌ی سیاسی، اگر خط دشمن را بشناسند می‌توانند جلوی نفوذ دشمن را به کشور بگیرند.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری که فرمودند« دانشجو نباید محافظه کار باشد»، گفت: دانشجو نباید سیاسی کار و محافظه کار باشد بلکه باید آرمان گرا بودن را در اولویت اهداف خود داشته باشد و اگر خطایی از او سر زد بپذیرد.

علیپور عنوان کرد: یکی از وظایف و رسالت دانشجویی مطالبه‌گری و دغدغه‌مندی در مورد مسائل نظام است و این مطالبه‌گری روش و قاعده خود را دارد تا اثرگذار باشد و باید احتیاط کرد تا دشمن از مطالبه‌گری به حق دانشجویان سوء استفاده نکند.

وی تأکید کرد: دانشجویان باید احساس وظیفه نسبت به مسائل کشور را داشته باشند و برای حل مسائل کشور راهکار‌های علمی و عملی ارائه دهند

علیپور در پایان گفت: به یقین فعالان دانشجویی دانشگاه در همه صحنه‌ها حضوری فعال داشته و در همه احوال یار و یاور ملت شریف ایران اسلامی بوده و هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *