روز دانشجو نماد تولی و تبری است

امام جمعه ساوه گفت: در روز دانشجو دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی یعنی حق طلبی و استکبار ستیزی شاخصه حرکت اصیل دانشجویان بود و آن‌ها نماد تولی و تبری بودند.

به گزارش نار خبر؛ حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرده و این روز را نماد تولی و تبری دانسته و افزود: در این روز دانشجویان در سال ۱۳۳۲ دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی یعنی حق طلبی و استکبار ستیزی را شاخصه حرکت اصیل خود نشان دادند و با راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا نشان دادند و لذا روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و‌ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار و غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.

وی افزود: این جنبش در ایران اسلامی در طول این سالیان همواره با استکبار ستیزی و عدالت طلبی معرفی شده و امروزه نیز هر حرکتی بیرون از این چارچوب باشد خارج از جنبش دانشجویی و یک مسأله بدلی و انحرافی است.

خطیب جمعه ساوه گفت: جنبش دانشجویی در تولد مبارک خود هم دست رد بر سینه روشنفکری بیمار زد و هم دست رد بر حرکت‌های ابتذالی. وی خاطر نشان کرد: امروز دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است، بردوش دارند.

امام جمعه ساوه تأکید کرد: ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه، پیگیری مطالبات مردم، سازماندهی نیروی انسانی مجرب، علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر در عرصه‌های مختلف، از جمله موضوعاتی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

خطیب جمعه ساوه به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام امت اشاره کرده و افزود: همان‌گونه که بار‌ها مقام معظم رهبری فرموده‌اند: فرهنگ مثل هواست. که وقتی انسان این هوا را استنشاق کرد می‌تواند به واسطه آن نیروی قدرت بگیرد و کاری را انجام دهد اما اگر دریک جایی هوای مسمومی به انسان تزریق شود این انسان دیگر تاب و تحمل هیچ کاری را ندارد. و لذا می‌بینیم که از میان تمام رهبران دینی و سیاسی جهان کسی به اندازه رهبر معظم انقلاب دغدغه مسائل فرهنگی نداشته است.

وی ادامه داد: امروز که دشمن با انواع لطایف الحیل به جنگ انقلاب آمده و بدنبال استحاله فرهنگی است شورای عالی انقلاب فرهنگی ما نتوانسته در مقابل دشمنان خود را مسلح کند و لذا مقام معظم رهبری دغدغه شدید مسائل فرهنگی به ویژه در حال حاضر فضای مجازی را دارد.

حجت الاسلام رحیمی به سالروز شهادت آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: از جمله معدود عالمان روشن ضمیر و شجاعی که به خوبی مبانی ولایت فقیه دو‌اندیشه سیاسی اسلام را باور داشته‌ایشان بوده است و امروز معنای تبعیت از خدا و پیامبر و امام معصوم، گوش به فرمان ولی زمان خود بودن است.

امام جمعه ساوه گفت: امروزه راه پیروزی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی عمل کردن به رهنمود‌های رهبر است. چرا که او یک سیاست مدار دینی و یک تحلیل‌گر اقتصادی دینی و یک فقیه زمان‌شناسی است و راه شکست کشور نیز انحراف از خط ولایت است.

امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به تشییع پیکر پنج شهید گمنام در ساوه، گفت: برگزاری این آیین‌ها مایه خیر و برکت است و زمانی در جامعه معنا پیدا می‌کند که آرمان‌ها و اهداف  شهدا در زندگی همه جاری شود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *