بازگشت رنگ زرد به نقشه‌ کرونایی استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تغییر رنگ شهرستان‌های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان از آبی به زرد، در حال حاضر هفت شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش نارخبر به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تغییر رنگ دست کم ۵ شهرستان از ۲ روز پیش تاکنون سرعت بالای چرخش اُمیکرون در استان مرکزی را نشان می‌دهد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان‌های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان، دلیجان که تا چند روز پیش در وضعیت آبی قرار داشتند، امروز به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند که نشان از میزان بالای خطرپذیری و سرایت بیش از حد تصور ویروس است.

او تاکید کرد: دور از انتظار نیست که شهرستان‌های زرد استان در هفته‌ی آتی به رنگ نارنجی و مابقی نیز به رنگ زرد تغییر وضعیت دهند.

وی یادآور شد: پیش از این هم بارها گفته و تاکید شده بود که در صورت غفلت و هر گونه ساده انگاری، سویه اُمیکرون می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بدنه استان و کادر بهداشت و درمان و در نهایت به جامعه وارد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تاکید بر آغاز موج ششم بر پایه اُمیکرون گفت: انتظار داریم و پیش بینی می‌کنیم در اواسط ماه آتی (اسفند ماه) به اوج و قله‌ی این موج برسیم و تا آن زمان باید به شدت مراقبت و محافظت کرد.

دکتر جمالیان افزود: در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان ،۷ شهرستان اراک، ساوه، تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان زرندیه، خنداب، شازند، محلات و خمین در وشعیت آبی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: شهرستان کاشان که در همسایگی استان و شهرستان دلیجان قرار دارد به رنگ نارنجی تغییر وضعیت داده است بنابراین مسئولین و مردم باید هوشیاری بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *