سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا تا ۸ درجه در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش باران و برف آغاز می‌شود که تا پایان وقت روز جمعه ادامه دارد

آغاز بارش دو روزه باران و برف در کشور از امشب/ کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

به گزارش نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، امروز با توجه به تداوم پایداری هوا، همچنان هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان آلوده پیش‌بینی می‌شود که از در بعدازظهر به‌تدریج از میزان غلظت آلاینده‌های جوی کاسته خواهد شد.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش باران و برف موقتی آغاز می‌شود و به تدریج برخی از مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.

فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور در مناطقی از شمال فارس و برخی نقاط بوشهر، غرب اصفهان، استان مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی رشته کوه البرز شامل قزوین، سمنان، البرز و تهران و نیز مناطقی از شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد. همچنین در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت که در شمال غرب بارش‌ها به صورت برف و در غرب کشور برف و باران و عمدتاً برف خواهد بود. 

روز جمعه بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران خواهد بود و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

از اواخر وقت روز جمعه این هفته موج دیگری در برخی مناطق شمال غرب و نوار غربی کشور باعث بارش می‌شود که در این روز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه بارش پراکنده خواهیم داشت.

روز شنبه آینده در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود،   

روز پنجشنبه در نواحی مرکزی، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در استان‌های استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در نواحی مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

از امروز تا روز جمعه این هفته در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. روز شنبه و یکشنبه آینده در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه پرفشار سرد از صبح روز جمعه تا اوایل وقت روز شنبه از کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه خبر داد و که روز جمعه در استان‌های خوزستان، بوشهر، شمال و غرب فارس و روز شنبه در جنوب فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش بینی شده است که باعث یخ زدگی محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی می‌شود.

شمال خلیج فارس فردا و دریای خزر فردا و روز جمعه مواج است.

بارش برف و باران در تهران

در چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی نیمه ابری و گاهی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا صبح فردا وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و با توجه به پایداری نسبی جوی در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌ها وکاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی، در بعضی ساعت‌ها غبارآلود، از بعداز ظهر به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۲ و ۴درجه خواهد بود. فردا برای تهران آسمانی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعد از ظهر ورش باد و کمترین دمای ۱ و بیشترین دمای ۸ درجه خواهیم داشت.

از امشب با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و تا صبح روز جمعه در بعضی ساعات در بخش‌های جنوبی استان بارش پراکنده در نیمه شمالی استان، بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

بارش در ارتفاعات شرقی استان تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد. همچنین از فردا شب تا روز جمعه شب در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بندرعباس امروز با دمای ۲۴ درجه گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۲ درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *