واگن پارس تنها تولیدکننده ترن‌ست در خاورمیانه/ صادرات ۲هزار واگن به کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی

شرکت واگن پارس اولین تولیدکننده مترو و تنها تولیدکننده قطار خودکشش (ترن‌ست) در خاورمیانه است.

به گزارش نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ شرکت واگن پارس در سال ۱۳۵۳ تأسیس و در سال ۱۳۶۳ و در روزهای سخت جنگ تحمیلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت این شرکت در شهریور ماه ۱۳۹۸ به گروه مپنا پیوست.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شرکت، قابلیت تولید هم‌زمان هشت محصول متفاوت است؛ ویژگی‌ مهمی که واگن پارس را به کارخانه‌ای ممتاز در منطقه و یکی از صادرکننده‌های اصلی انواع واگن به کشورهای مختلف تبدیل کرده است. واگن پارس همچنین اولین تولیدکننده مترو و تنها تولیدکننده قطار خودکشش (ترن‌ست) در خاورمیانه است.

این شرکت سابقه همکاری و تولید مشترک با شرکتهای مطرح دنیا همچون آلستوم، بمباردیر، زیمنس، سی آر سی را در پرونده خود دارد. شرکت واگن پارس به عنوان اولین و تنها صادر کننده واگن تاکنون موفق به صادرات دو هزار دستگاه انواع واگن باری ، مسافری و بوژی به کشورهای کوبا ، سودان ، سوریه ، بنگلادش و چین شده است که تمامی محصولات صادر شده در حال بهره برداری بوده و رضایت کامل بهره برداران را دارا است. کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل‌ونقل ریلی ایران است.

تاکنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولیدشده است.

کارخانه واگن پارس در مساحتی بالغ‌بر ۳۳ هکتار در شهر صنعتی اراک واقع‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *