سهم ۱۹۹ میلیارد تومانی ساوه از ارزش افزوده

استاندار مرکزی ارزش افزوده تخصیص یافته به شهرستان ساوه در 9 ماهه سال جاری را 199 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ 143 میلیارد تومان به ساوه و مابقی سهم اطراف شهرستان بوده است.

به گزارش نارخبر به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی عصر امروز در جریان سفر به ساوه سردخانه سه هزار تنی این شهرستان را افتتاح و طی سخنانی گفت: ویژگی برجسته این سردخانه حضور اتحادیه‌های تعاونی در راس کار اجرایی جهت احداث، نگهداری و راه اندازی است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵ هزار و ۲۰۰ تعاونگر در هفت شرکت تعاونی این اتحادیه را شکل داده‌اند، گفت: با ساخت این سردخانه ۳ هزار تنی در این منطقه از ساوه هم باغداران منطقه و هم تعاونی‌ها از مزایای آن برای نگهداری محصولات باغی و تولیدی بهره‌مند خواهند شد. 

استاندار مرکزی بخش تعاونی را از اجزای مهم اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: متاسفانه تاکنون حق شرکت‌های تعاونی  به درستی ادا نشده و تا زمانی که گفتمان تعاونی‌ها بعنوان گفتمان غالب کشور نباشد با اهداف اقتصادی فاصله زیادی خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور باید ۲۵ درصد باشد اما اکنون رقم ناچیزی است، گفت: اقتصاد دولتی در برخی بخش‌ها ناکارآمد بوده اما خوشبختانه بخش خصوصی فعال بوده و موفق عمل کرده که شهرستان ساوه نیز بعنوان قطب صنعتی کشور سهم خوبی در این اقتصاد غیرنفتی دارد. 

مخلص الائمه در ادامه ارزش افزوده تخصیص یافته به ساوه در ۹ ماهه سالجاری را ۱۹۹ میلیارد تومان عنوان کرد و  ادامه داد: از این مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان به ساوه و مابقی سهم اطراف شهرستان بوده است. 

وی به سهم ۷.۸  میلیاردی ساوه از محل عوارض ناشی از آلاینده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون، تقسیم مالیات بر ارزش افزوده به نسبت جمعیت صورت می‌گیرد و امکان جابجایی ارقام وجود ندارد لذا مسئولان میتوانند مبلغ تخصیص یافته را در چارچوب قانون در بخش‌های مختلف هزینه کنند.

استاندار مرکزی یادآور شد: اینطور نیست که شهرهای بزرگ صنعتی که نقش بزرگی در اقتصاد کشور دارند درآمدها را در همان شهر هزینه کنند چراکه قانون برای توزیع عادلانه خدمات شرایطی را تبیین کرده و باید از آن تبعیت کرد.

فرزاد مخلص الائمه با تاکید بر اینکه مشکلات شهرهایی مثل ساوه باید در ساز و کار مشخصی بصورت کارشناسی احصا و رفع شود گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های جدید دولت در سال جاری بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی به جایگاه ویژه ساوه در برنامه ریزی سال آینده دولت اشاره داشت و بیان کرد: امسال تمرکز دولت بر بحث کرونا و واکسن بود که در این حوزه موفق شد لذا در سال بعد هدف دولت رشد اقتصادی است و ساوه بعنوان یک قطب صنعتی نقش ویژه ای خواهد داشت که امیدواریم این عقب ماندگی‌ها که بعضا ریشه‌دار است با تدبیر و اندیشه رفع شود.

گفتنی است استاندار مرکزی در ادامه سفر خود برای افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی و خدماتی به شهرستان زرندیه سفر کرد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *