افتتاح طرح های محرومیت زدایی در ساوه و زرندیه

به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور فرمانده سپاه روح الله و جمعی از مسئولان، چند طرح محرومیت زدایی در شهرستان های ساوه و زرندیه به بهره برداری رسید

به گزارش نارخبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور فرمانده سپاه روح الله و جمعی از مسئولان، چند طرح محرومیت زدایی در شهرستان های ساوه و زرندیه به بهره برداری رسید

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از این طرح ها گفت: از طریق راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در استاندار مرکزی؛ تلاش خواهیم کرد با توجه به ظرفیت های استانی و تعریف و اجرای عادلانه ی امکانات موجود، شرایط را برای برخورداری همه نقاط، فراهم نماییم.
سردار کریمی افزود: در حوزه محرومیت زدایی سپاه روح الله استان؛ پس از سیل سال ۹۸ از طریق انعقاد تفاهم نامه ی چند جانبه با نهادهای حمایتی؛ پروژه ی ۱۰ هزار واحدی رقم خورد که تاکنون ۸۵ درصد این پروژها به ثمر رسیده است.
وی بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ پروژه ی متنوع در حوزه ی محرومیت زدایی را به ثمر رساندیم.
فرمانده سپاه روح ا… استان مرکزی با اشاره به شرایط خشکسالی های اخیر اظهار کرد: در دوسال گذشته؛ آبرسانی و احیا قنوات در دستور کار قرار گرفته که به صورت جداگانه ، بیش از ۵۰ کیلومتری لایروبی، کَول گذاری، کانال و استخر انجام و برای سال اینده نیز بحث آب را به طور جدی در الویت کاری قرار داده ایم.
سردار کردیمی در خصوص حوزه اشتغال و آموزش ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۰ هزار نفر آموزش در حوزه ی اشتغال شکل گرفته که فقط امسال با اعطای تسهیلات؛ بیش از ۲۵۰۰ شغل جدید ایجاد شده است
وی اهدای ۱۶۰۰ فقره جهزیه در طی دوسال اخیر را از اقدامات سپاه دانست و افزود: بیش از ۷۶۰ صندوق قرض الحسنه ی مردمی راه اندازی شده که فرصت خوبی را برای توسعه اشتغال در اختیار قرار داده است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: سه طرح احیا قنوات در روستاهای ارجرود، صفی اباد و باغشاهی جمعا با صرف اعتباری معادل ۲۴۰ میلیون تومان که ۷۰ درصد هزینه آن با مشارکت اهالی و ۳۰ درصد توسط بسیج سازندگی تامین شده بود به بهره برداری رسید .
سرهنگ دستجانی با اشاره به فعالیت در حوزه کمک های مومنانه افزود: سپاه دبیر رزمایش و نهضت کمک مومنانه است که با کمک مردم اقدامات بزرگی را در طول دو سال اخیر انجام داده است و تاکنون ۲۷ هزار بسته کمک مومنانه و ۸۰ فقره جهیزیه بجز کمک های خودجوش مردمی در شهرستان ساوه توزیع کرده است.
وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر امسال نیز سه هزار بسته معیشتی در شهرستان توزیع خواهد شد.
افتتاح سه واحد مسکن محرومین در روستاهای علیشار، قشلاق و شهر رازقان ، حضور در گلزار شهدا و دیدار و تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهدا؛ برنامه های سفر فرمانده سپاه روح ا… استان مرکزی به شهرستان های ساوه و زرندیه بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *