معضل ساخت و سازهای بی‌ضابطه در شهر ساوه حادتر از سایر شهرهای کشور است

گروه استان‌ها-دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: رشد قارچ‌گونه ساخت و سازهای بی‌ضابطه در کلانشهرها چهره ناموزون و آشفته‌ای را از شهرها به نمایش گذاشته که این ناهمگونی در شهر ساوه بیشتر دیده می‌شود.

به‌ گزارش  نار خبر به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، احسان متولیان ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با اشاره به ساخت و سازهای بی‌ضابطه اظهار داشت: متاسفانه در ۲ دهه گذشته رشد قارچ‌گونه ساخت و سازهای بی‌ضابطه در کلانشهرها چهره ناموزون و آشفته‌ای را از شهرها به نمایش گذاشته که این ناهمگونی در شهر ساوه بیشتر دیده می‌شود.

وی افزود: این درحالی است که نمای ساختمان‌ها در هر شهری معرف هویت و فرهنگ آن است که این نماهای ناهمخوان در ساوه سیمای شهر را زشت کرده است.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران تصریح کرد: استفاده از نماهای مختلف در بازدید از شهر ساوه به وفور قابل مشاهده بود و استفاده از مصالح خاص در نمای هر ساختمان و ارتفاع‌های متفاوت و بالکن‌هایی که بعضا در خیابان و پیاده‌رو هستند سبب نوعی درهم ریختگی در سیمای شهری ساوه شده است.

متولیان بیان کرد: البته در نقاط مختلف کشور با این چالش رو به رو هستیم و اجرای نماهای ناهمخوان با معماری متفاوت این روزها به چالشی در حوزه ساخت و ساز تبدیل شده اما این معضل در شهر ساوه حادتر است.

وی ادامه داد: به طوری که با ساخت آپارتمان‌های بلند و چند طبقه در معابر کم‌عرض و کوچه‌های باریک این شهر هستیم که کیفیت زندگی شهری ساکنان این محله‌ها را تحت تاثیر قرار داده و از کیفیت آن کاسته است.

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران عنوان کرد: در واقع ظرفیت‌های شهری و عمرانی منطقه در این  بلندمرتبه‌سازی‌ها لحاظ نشده و همین سبب بروز مشکلات عدیده برای ساکنان این شهر شده که از جمله آن می‌توان به کمبود سرانه فضای سبز، افزایش بار ترافیکی، آلودگی هوا، مشکل پارک خودرو  و فشار بار جمعیتی اشاره کرد.

متولیان افزود: این درحالی است که امکان توسعه افقی در این شهر با توجه به عدم محدودیت زمین در آن وجود داشته و به جای بلند مرتبه‌سازی می‌توانست به این سمت حرکت کند و اکنون برای ساماندهی این چهره ناهمگون شهری نیازمند بهره‌مندی از نظرات کارشناسان خبره است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *