معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور مطرح کرد:

جلسه تبیین برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد با حضور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور برگزار شد.

بیشترین مراجعه افراد به کمیته امداد برای دریافت خدمات حمایتی است/ باید فرهنگ کار و تلاش در میان مددجویان فراگیر شود

به گزارش نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ مجتبی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در توانمندسازی مددجویان، گفت: محور اصلی در کمیته امداد این ام است و همه تلاش ها باید به سمت و این مسئله مهم متمرکز شود.

وی افزود: اولین نقطه قوت در حوزه اشتغال کمیته امداد، مسئله راهبری شغلی است. اینکه مشاغل توسط افراد ماهر هدایت شوند و مددجویان به افراد ماهر وصل و از تجربیات آنها استفاد کنند. باید تلاش شود خطاها و اشکالات در این بخش به خوبی و با بررسی کارشناسانه برطرف شود . بهره گیری از گروه های جهادی و بخش های بیرونی از اقداماتی است که به جد پیگیری می‌شود. همچنین برون سپاری و واگذاری کار به افرادی که می‌توانند با کیفیت آن را دنبال و انجام دهند از مباحثی است که نیازمند اصلاح فرایندها و پیگیری است.

فیروزآبادی ادامه داد: تفاهم نامه های منعقد شده فی مابین کمیته امداد و مجتمع های اقتصادی و جهت گیری فعالیت های مجتمع اقتصادی در خدمت امداد، نقطه قوتی برای این نهاد مردمی است. برون سپاری نیز می تواند بسیاری از گره های حوزه اشتغال را برطرف کند کیفیت و کمیت با هم و در کنار هم هستند و اگر به دنبال کیفیت مطلوب هستیم باید کمیت قابل قبول نیز در کنار آن وجود داشته باشد و این دو مکمل همدیگر و در کنار همدیگر می تواند در توسعه و پایداری مشاغل مؤثر باشند.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه و کار به عنوان یک ارزش در جامعه معرفی شود یکی از مواردی که به عنوان چالش در پیشروی حوزه اشتغال کمیته امداد قرار دارد این است که مراجعه افراد به این سازمان بیشتر برای دریافت خدمات حمایتی است و لازم است نیاز به ایجاد اشتغال در فضای جامعه به خوبی تبیین شود .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تصریح کرد: اقدام بسیار مهمی که توسط کمیته امداد انجام می گیرد این است که فردی را که جویای کار نیست به جمعیت فعال کار وارد و در مرحله بعد این فرد به عنوان متقاضی کار معرفی و با بهره گیری از حمایت ها وارد چرخه کار و تلاش می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سه ماه آینده با راه اندازی امداد هوشمند در بخش اشتغال بسیاری از چالش ها و مشکلات پیش رو برطرف شود همچنین با دریافت صدور مجوز ضمانت مشکلات دریافت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف و به خصوص زنان سرپرست خانوار برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *