به ورزش باید با دید پیشگیرانه نگاه کرد

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به مقوله ورزش با دید پیشگیرانه نگاه کرد.

به گزارش نارخبر به نقل از ایسنا سیدمحمد عبدی چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: فعال شدن هیات‌های ورزشی غیرفعال با برطرف کردن نواقص زیرساختی و راه‌اندازی هیات‌های ورزشی جدید از جمله اقدامات مهم ورزش و جوانان برای تقویت فعالیت ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی بوده است.

وی در ادامه گفت: افزون بر ۱۰۰ اعزام استانی و کشوری از سوی ورزشکاران شهرستان ساوه صورت گرفته و هفت هیات ورزشی در ساوه نماینده استان مرکزی در مسابقات کشوری هستند که نشان از توانمندی ورزشکاران ساوجی داشته و مایه مباهات است.

وی به فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری پنج خانه ورزش روستایی در روستاهای شهرستان راه‌اندازی شد، اما متاسفانه هیچ نظارتی از سوی دهیاری‌ها بر فعالیت ورزش روستایی و تجهیزات انجام نمی‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه در ادامه به نبود نماینده ورزشی در شهرهای نوبران، غرق آباد و آوه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته نماینده ورزشی در این شهرها معرفی و برخی تجهیزات ورزشی در اختیار آنان قرار گرفته است. نواقص اماکن ورزشی شهرهای نوبران، غرق آباد و آوه در حال برطرف شدن است و با استعدادیابی به دنبال سازماندهی ورزشکاران شهرهای تابعه ساوه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساوه میزبان افزون بر ۵۰ رویداد استانی، کشوری و اردوی تیم ملی در طول یکسال گذشته با بهترین کیفیت بوده است، افزود: دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و تجلیل از آنان از جمله فعالیت‌های فرهنگی اداره ورزش و جوانان بود.

عبدی در ادامه با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان مجاز به تیمداری در بخش خصوصی و هزینه در آن نیست، تصریح کرد: با وجود مجاز نبودن هزینه برای بخش خصوصی اما زیرساخت‌های حوزه ورزش در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد که نمونه آن تیم فوتبال خوشه طلایی و فوتسال سن‌ایچ است.

وی بیان کرد: هفت باشگاه خصوصی ویژه آقایان و بانوان طی یکسال اخیر راه‌اندازی شده است و خوشبختانه شرایط خوبی با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ورزش شهرستان بوجود آمده و فعالیت‌ها گسترده تر شده است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه ورزش ساوه فقط تیم خوشه طلایی نیست، تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود علاوه بر پوشش خبری باشگاه فوتبال خوشه طلایی نسبت به انعکاس سایر رویدادهای ورزشی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

عبدی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت صنایع شهرستان ساوه از حوزه ورزش گفت: متاسفانه سهم ورزش از بزرگترین شهر صنعتی کشور پایین است و زور ورزشکاران برای جذب اسپانسر و حمایت صنعت شهرستان از ورزش نمی‌رسد. جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان ساوه از زیرساخت‌های ورزشی که صنایع می‌توانند با حمایت مالی در این منطقه ایجاد کنند محروم است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش باید با نگاه پیشگیرانه دیده شود، تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان با دید پیشگیری به ورزش نگاه نکنند باید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی و هزینه کنند اما اگر با دید پیشگیری در حوزه ورزش هزینه شود قطعا ضمن توسعه سرانه ورزشی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

او تصریح کرد: اگر جوانان جذب ورزش شوند می‌توان از احداث کمپ‌های ترک اعتیاد و گرمخانه جلوگیری کرد و با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتباری باید بخش خصوصی و صنایع به کمک ورزش بیایند.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران حوزه ورزش ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد و در ادامه “یحیی معماری” مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در ساوه به عنوان دبیر انجمن ورزشی نویسان ساوه انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *