رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

جمالیان گفت: هم اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ۵۰ درصد است و در سطح صنوف پایین تر می باشد و همه باید کمک کنیم عادی انگاری توسط مردم شکل نگیرد چراکه یک تهدید بزرگ و زنگ خطر برای آینده است.

عادی انگاری مردم زنگ خطر برای آینده است

به گزارش  نار خبر به نقل از دیار آفتاب؛ جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ستاد کرونای استان مرکزی گفت: با توجه به روند کاهشی بیماری کرونا در سطح استان مرکزی به‌وضوح شاهد نتایج واکسیناسیون هستیم و باید همه به تزریق سه دوز واکسن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جمالیان اظهار کرد: در استان مرکزی ۹۵،۱ درصد از جمعیت دوز اول، ۸۸،۴ درصد دوز دوم و ۴۶،۶ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند که جمعیت ۵ تا ۱۲ سال در استان مرکزی ۱۹،۲ درصد نیز واکسینه شدند و شهرستان خنداب با ۴۲،۷ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته است.

وی ادامه داد: بستری در سنین کودکان روند نزولی است و بستری ۳۵ مورد در بهمن‌ماه به ۱۷ مورد در اسفندماه رسیده و خوشبختانه روند کاهشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ایام پایانی سال موضوع مسافرت‌ها کاملاً نگران‌کننده است و اگر عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردتوجه نباشد شاهد شروع مجدد پیک جدید خواهیم بود و اینجا باید اهمیت رعایت پروتکل‌ها بی شمار مورد توجه باشد.

جمالیان اظهار کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در رستوران ها و پایانه های مسافربری در ایام پایانی سال یک ضرورت مهم است و دستگاه های مختلف باید برای نظارت در اماکن بین راهی به کمک دانشگاه بیایند.

 وی افزود: همچنین در این ایام شاهد ازدحام جمعیت در اماکن سربسته و خصوصا بازارها و پاساژها هستیم و انتظار داریم اتاق اصناف با نظارت های دقیق و میدانی کمک دانشگاه باشند تا شاهد اتفاقات خاصی نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ۵۰ درصد است و در سطح صنوف پایین تر می باشد و همه باید کمک کنیم عادی انگاری توسط مردم شکل نگیردچراکه یک تهدید بزرگ و زنگ خطر برای آینده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم یکی از مهمترین مسائل در مدیریت بیماری کرونا است و افرادی که قصد مسافرت دارند باید سه دوز را تکمیل دریافت کرده باشند و حداقل یک هفته قبل از مسافرت باید تزریق را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *