عملیات اجرایی احداث مجتمع کودکان بی‌سرپرست در ساوه آغاز شد

همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) عملیات اجرایی احداث مجتمع نگهداری از کودکان بی‌سرپرست (دارالایتام) در ساوه آغاز شد.هدف از احداث این مجتمع که وابسته به موسسه خیریه حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع) ساوه است، تربیت و اصلاح کودکان بی سرپرست، بدسرپرست و کودکان کار و زمینه اشتغال آنان برای حضور موثر در جامعه است.

به گزارش نارخبر به نقل از ایسنا مرکزی ؛آیت‌الله سیدمحمد صالح‌تهجدی رییس هیات امنای موسسه خیریه حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع) ساوه در این آئین که امروز دوشنبه ۲۳ اسفند برگزار شد، گفت: ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و فنی و حرفه‌ای به این کودکان از اهداف مهم این مجتمع است.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث این مجتمع در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار اولیه دو میلیارد ریال آغاز می‌شود.

او افزود: هزینه احداث این مجتمع ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است که از محل مشارکت‌های مردمی این موسسه شامل خیرین بومی و غیربومی تامین و پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: احداث مجتمع نگهداری از کودکان بی‌سرپرست یک کار کریمانه و ارزشمند است که با مشارکت خیرین در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه دو نوع جشن نیکوکاری شامل جشن عاطفه‌ها و عاقله‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در جشن عاطفه‌ها نیازهای مقطعی جامعه فقر برطرف خواهد شد اما جشن عاقله‌ها موجب از بین رفتن فقر و فراهم آوردن فضایی برای خدمات پایدار به نیازمندان می‌شود.

وی افزود: ساخت مجتمع برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و ایتام کار بزرگی است و یک سرپناه را برای ایتام و کودکان ایجاد خواهد کرد و آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام سیدعلی تهجدی نیز گفت: هدف این موسسه ارائه خدمات به نیازمندان بویژه ایتام است و احداث مجتمع نیز در راستای اهداف موسسه هدفگذاری شده است.

وی جامعه تحت پوشش این موسسه را شامل افراد بی سرپرست، بدسرپرست ایتام و کودکان کار دانست و افزود: در طول سال بسته‌های معیشتی و سبد کالای مواد غذایی به نیازمندان اهدا می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *