استفاده از ظرفیت بسیج در پیک دوم سفرهای نوروزی/اقامت ۱۳ هزار مسافر نوروزی در استان مرکزی

مخلص‌الائمه استاندار مرکزی گفت: برای پیک دوم سفرهای نوروزی از ظرفیت بسیج برای استقرار در جاده‌ها و محل استراحتگاه رانندگان استفاده شود که با هماهنگی از طریق بازرسی‌های غیر امنیتی، مسافران اندکی در مسیر توقف داشته باشند.

به گزارش نارخبر به گزارش دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی روز سه شنبه دوم فروردین ماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص کمبود پول نقد در عابر بانک‌ها، معاون اقتصادی استانداری پیگیر این مهم بوده و روز گذشته نیز با شورای هماهنگی بانک‌های استان هماهنگی انجام و مشکل آن مرتفع خواهد شد.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: برای پیک دوم سفرهای نوروزی از ظرفیت بسیج برای استقرار در جاده‌ها و محل استراحتگاه رانندگان استفاده شود که با هماهنگی از طریق بازرسی‌های غیر امنیتی، مسافران اندکی در مسیر توقف داشته باشند.

مخلص الائمه با اشاره به تشدید کنترل جاده‌ها همزمان با افزایش سفرها تاکید کرد: توقیف روزانه و ساعتی خودروهای متخلف در دستورکار جدی پلیس قرار گیرد و خودروهای متخلف در مسیر جاده‌ها در معرض دید سایر رانندگان قرار گیرد.

خستگی رانندگان عامل اصلی تصادفات

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: سه محور ساوه – تهران، ساوه- سلفچگان و اراک – سلفچگان از جمله جاده‌های این استان است که به دلیل عبور مسافران از سایر استان‌ها، به دلیل خستگی رانندگان تصادفات در آنها نسبت به سایر جاده‌های استان بیشتر است.

زندیه وکیلی اظهار کرد: نیاز است برای جلوگیری از بروز تصادفات، محلی برای استراحت رانندگان در این جاده‌ها ایجاد شود.

اقامت ۱۳ هزار مسافر نوروزی در استان مرکزی

مرزبان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر مسافر در سطح استان اقامت داشته اند که از این تعداد تقریبا ۲۵ درصد در هتل‌ها و ۳۰ درصد در اماکن بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری و ۲۵ درصد در فضاهای عمومی استقرار داشته‌اند.»

مرزبان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ۱۲۶ هزار بازدید از اماکن عمومی و ۱۲ هزار بازدید از موزه های استان صورت گرفته است که نسبت به دو سال قبل ۲۰ درصد افزایش بازدید داشته‌ایم. بررسی تابلوهای سطح استان و استقبال نورورزی از دیگر اقدامات در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *