پرواز اورژانس هوایی تهران بر فراز منطقه نوبران

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: اورژانس هوایی تهران جهت انتقال بیمار اورژانسی در آسمان منطقه نوبران به پرواز درآمد.

به گزارش نارخبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: اورژانس هوایی تهران جهت انتقال بیمار اورژانسی در آسمان منطقه نوبران به پرواز درآمد.

صیدی ضمن اعلام خبر فوق گفت: به دنبال ایست قلبی و تنفسی مردی ۵۶ ساله در روستای میچک منطقه نوبران تیم عملیاتی اورژانس غرق آباد بلافاصله بر بالین بیمار حاضر شده و اقدامات اولیه و پیشرفته احیای قلبی و ریوی را شروع کردند.
وی ادامه داد:با تلاش تیم عملیاتی اورژانس بیمار دچار ایست قلبی احیاء شد و اقدامات حفظ حیات جهت پایداری شرایط وی توسط تیم عملیاتی اورژانس به طور مستمر ادامه یافت و به علت شرایط خاص بیمار و برای صرفه جویی در زمان طلایی جهت اقدامات درمانی پیشرفته در مرکز درمانی تخصصی و نیاز به بخش کت لب جهت کاتتریزاسیون عروق قلبی و مراقبت‌های ویژه بعد از احیاء تکنسین‌های عملیاتی با فعال کردن کد ۲۴۷ که مخصوص بیماران قلبی است درخواست اورژانس هوایی جهت انتقال این بیمار قلبی به مرکز درمانی تخصصی کردند.
صیدی افزود: بعد از هماهنگی‌های لازم توسط واحد ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس شهرستان ساوه با اورژانس هوایی تهران، بالگرد اورژانس هوایی تهران برای اولین بار در پد هوایی اورژانس غرق آباد به زمین نشست و بیمار اورژانسی را که توسط تیم عملیاتی اورژانس غرق آباد احیاء و از مرکز درمانی غرق آباد به این محل منتقل شده بود را تحویل و برای ادامه درمان به مرکز درمانی شهید فیاض بخش تهران منتقل کرد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه اضافه کرد: همکاری شورای اسلامی شهر غرق آباد و شهرداری این شهر در ایجاد پد بالگرد و از تمامی همکاران عملیاتی غرق آباد که در احیاء و انتقال بیمار نقش داشتند و همچنین همکاران  ستادی این مرکز جهت هماهنگی و هدایت عملیات و نیروی انتظامی و آتش نشانی غرق آباد جهت برقراری امنیت پرواز تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *