معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در جلسه ستاد کرونای استان مطرح کرد:

نظری گفت: لازم است هر چه زودتر با همکاری شهرداری ها نسبت به بهبود سرویس دهی به دانش آموزان اقدام شود تا در این ایام که مشکلاتی در سرویس مدارس وجود دارد، این مشکلات به حداقل برسد. همچنین نیاز است تا شهرداری اراک هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی سامانه فراکارت اتوبوس های درون شهری اقدام شود تا استفاده از پول نقد به حداقل برسد.

سفرها اصلی ترین دلیل افزایش آمار کروناست/ شهرداری اراک نسبت به راه اندازی فراکارت و سرویس دهی تاکسی ها در مسیر مدارس اهتمام بورزد

به گزارش نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در جلسه ستاد کرونای استان با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار تهذیب و تحصیل، گفت: حال که پس از دو سال آموزش مجازی، با دستور ستاد ملی کرونا آموزش حضوری آغاز شده بایستی با رصد لحظه ای وضعیت آموزشگاه ها – اعم از مدارس و دانشگاه ها- در صورتی که موارد ابتلای ناشی از حضور در اینگونه اماکن بیشتر شد، تصمیمات لازم گرفته شود.

وی افزود: از طرفی بایستی اقدامات ایجابی و نظارتی در راستای رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها انجام شود و همچنین بازرسی از سایر صنوف و مشاغل به صورت جدی تری انجام پذیرد تا در صورت تخلف از پروتکل ها بتوان برخورد مناسبی انجام داد.

نظری با بیان اینکه نباید افزایش آمار ابتلا و سرپایی را صرفا به بازگشایی آموزش حضوری نسبت داد، گفت: چرا که قطعا افزایش سفر ها در ایام تعطیلات عید نوروز یکی از اصلی ترین عوامل شیب افزایشی کرونا بوده است؛ با این حال اگر دانشگاه علوم پزشکی تشخیص داد که آموزش حضوری عامل اصلی این شیب افزایشی است، اعلام کند تا به ستاد ملی کرونا اعلام و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه شیب استقبال مردم برای واکسیناسیون کاهش یافته است، تصریح کرد: بایستی این نکته در رسانه ها خصوصا رسانه ملی تاکید شود که واکسیناسیون گسترده باعث کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر شده است و حالا که وضعیت بهتر شده نباید با عادی انگاری و عدم استقبال از واکسن، باعث شویم تا دوباره وضعیت بدتر شود. بلکه بایستی با افزایش استقبال از دوز سوم، شرایط را برای تزریق دوز چهارم فراهم کنیم.

وی با اشاره به بازگشایی آموزش حضوری در مدارس، تاکید کرد: با توجه به فعالیت کم سرویس های مدارس و استفاده بیشتر دانش آموزان از تاکسی و اتوبوس، به مدیران مدارس گفته شود تا به دانش آموزان دختر توصیه کنند حتی المقدور استفاده از زیورآلات در مسیر رفت و آمد به مدرسه را –خصوصا در مناطق حاشیه ای- کاهش داده تا مزاحمتی از جانب معتادین برای آنان پیش نیاید.

نظری با تاکید بر لزوم سامان دهی رفت و آمد دانش آموزان به مدارس، گفت: لازم است هر چه زودتر با همکاری شهرداری ها نسبت به بهبود سرویس دهی به دانش آموزان اقدام شود تا در این ایام که مشکلاتی در سرویس مدارس وجود دارد، این مشکلات به حداقل برسد. همچنین نیاز است تا شهرداری اراک هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی سامانه فراکارت اتوبوس های درون شهری اقدام شود تا استفاده از پول نقد به حداقل برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *