بنیاد مسکن می تواند امید را به روستاها بازگرداند/ ساخت مسکن محرومین، سند دار کردن منازل و مقاوم سازی در اولویت است

مخلص الائمه گفت: شاهد مهاجرت روستاییان به نقاط حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی هستیم و بنیاد مسکن با توجه به ارتباط بسیاری که بار روستاها و شهرهای کوچک دارد می تواند امید را به روستاها بازگرداند و در مهار آسیب های اجتماعی اثرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشران عمران و آبادی استان و محرومیت زدایی است و تلاش های این مجموعه در محرومیت زدایی و آبادانی استان قابل تقدیر است.

مخلص الائمه افزود: تلاش به منظور رفع محرومیت های عمیق، قابل قدردانی است، چراکه پس از چهار دهه مبارزه بی امان با محرومیت، متاسفانه همچنان با محرومیت روبرو هستیم و این مسئله نشان از محرومیت های شدید و خیانت های بزرگ در دوران پادشاهی به کشور به ویژه در دوران پهلوی دارد.

وی تصریح کرد: نهادهای انقلابی به دستور امام راحل همچون بنیاد مسکن در کنار نهادهای رسمی شکل گرفتند تا الگوی جدید مدیریت جهادی و انقلابی را شکل دهند که عملکرد آنها جای الگوگیری دارد چراکه بدون از بین بردن ساختارهای قبلی، حرکت های آرمانی به نهادهای انقلابی سپرده شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اولویت اول در بنیاد مسکن، بحث ساخت مسکن محرومین، سند دار کردن منازل و مقاوم سازی و سپس انبوه سازی است و باید به این اولویت ها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با پدیده عمیقی به نام آسیب های اجتماعی روبرو هستیم گفت: جلوه های این مسئله را در نقاط حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی شاهدیم و شاهد مهاجرت روستاییان به این نقاط هستیم و بنیاد مسکن نقش مهمی در این مسئله نیز دارد چراکه با روستاها و شهرهای کوچک بسیار در ارتباط است و می تواند امید را به روستاها بازگرداند و در مهار آسیب های اجتماعی اثرگذاری بالایی دارد.

مخلص الائمه اظهار داشت: در استانداری مرکزی نیز ستاد راهبری محرومیت زدایی فعال و راه اندازی شده و با قوت با این رویکرد در حال فعالیت است و این ستاد می تواند همکاری دو جانبه ای با بنیاد و با سایر نهادهای متولی داشته باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن قیر رایگان یک فرصت خوب است و از این قیر می توان برای انجام آسفالت در ۲۵۰ روستا استفاده کرد و قطعا هماهنگی با فرمانداران به فوریت انجام می گیرد.

مخلص الائمه همچنین گفت: واحدهای مسکونی خانواده دو شهید مدافع حرم در دلیجان باید تکمیل شود، یکی از ساختمان ها نواقص بالایی دارد و ساختمان دوم نیز با نواقص کمتری روبرو هستند و باید ضمن رفع نواقص حتما بحث امنیت این ساختمان ها به سرعت تامین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *