حمایت از واحد های دانش بنیان ۴۲درصد افزایش یافت/صادرات محصولات فناورانه استان مرکزی به ۱۹کشور

رفیعی با اشاره به افزایش حمایت از واحد های دانش بنیان در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: سال گذشته برای حمایت از واحد های دانش بنیان ۷میلیارد تومان کمک مالی صورت گرفت که امسال با افزایش بیش از ۴۰ درصدی به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. علاوه بر این، حمایت های مشاوره ای و تخصصی، کمک به توسعه محصول، کمک به صادرات محصول، کمک به بهینه شدن محصول در بازار و رقابت پذیری آن را داریم که اهمیت آن کمتر از حمایت های مالی نیست.

به گزارش نارخبر؛محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص اقدامات این مرکز در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، گفت: یک حرکت جهادی از چند سال پیش در این مرکز آغاز شده که امسال با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری این حرکت سرعت بیشتری به خود می گیرد. پارک علم و فناوری استان سعی دارد تا ایده های نوآورانه، فناورانه و قابل تجاری سازی را با ارائه تسهیلات و مشاوره های تخصصی به محصول تبدیل کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: این مرکز نهایت سعی خود را داشته است تا به عنوان جزئی از زیست بوم فناوری، جوانان را به سوی اشتغال پایدار و با ارزش افزوده بالاتر سوق دهد. در همین راستا حدود ۲۰۰ واحد فناور و هسته پژوهشی در پارک مشغول فعالیت هستند. در مراکز رشد شهرستان ها نیز واحد هایی تحت پشتیبانی پارک علم و فناوری استان هستند. از جمله ۸ واحد فناور که در مرکز رشد محلات در زمینه گل و گیاه، ماهیان زینتی و صنایع پایین دستی معادن مشغول به فعالیت هستند. همچنین مرکز رشد خمین، ساوه، آشتیان، دلیجان، خنداب و کمیجان جزو برنامه های آتی است که در نظر داریم در سال جاری آن را محقق کنیم تا رسالت خود را از مرکز استان به سایر شهرستان ها توسعه دهیم.

رفیعی تصریح کرد: سال گذشته درآمد ریالی واحد ها نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان و درآمد ارزی شان در حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دلار که حاصل صادرات به ۱۹ کشور دنیا بوده است. در مجموع این واحد ها سعی دارند سهمی در تولید ناخالص داخلی استان(GDP) با ارائه محصولات با تکنولوژی بالا داشته باشند.

وی شرط لازم برای ورود به پارک علم و فناوری استان را دارا بودن ایده های نوآورانه و فناورانه دانست و تصریح کرد: سعی داریم در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین مواردی از جمله افزایش کیفیت ارائه خدمات به واحد های فناور، کمک جدی تر به این واحد ها برای رفع نواقص و اخذ مجوزها، حمایت بیشتر از واحد ها برای تحقق ایده های فناورانه، سوق دادن واحد ها برای رفع مشکلات بومی جامعه را مد نظر داشته باشیم.

رفیعی اضافه کرد: سال گذشته برای حمایت از واحد های دانش بنیان ۷میلیارد تومان کمک مالی صورت گرفت که امسال با افزایش بیش از ۴۰ درصدی به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. علاوه بر این، حمایت های مشاوره ای و تخصصی، کمک به توسعه محصول، کمک به صادرات محصول، کمک به بهینه شدن محصول در بازار و رقابت پذیری آن را داریم که این نوع حمایت ها کم اهمیت تر از حمایت های مادی و مالی نیست و حتی مهم تر نیز هست.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به محصولات واحد های دانش بنیان و فناور استان، گفت: این محصولات در حیطه های مختلفی دسته بندی می شوند. اقلام دارویی و پزشکی، اقلام زیست فناوری، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، محصولات کشاورزی از جمله محصولات تولید شده توسط این واحد ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *