موافقت ستاد کرونا با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در دیدار آلومینیوم اراک با خلیج‌فارس ماهشهر/ راهپیمایی روز قدس حضوری برگزار می‌شود

مخلص الائمه گفت: ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان مرکزی با برگزاری بازی آلومینیوم اراک با خلیج‌فارس ماهشهر با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران موافقت نموده و کلیه تمهیدات در این راستا پیش‌بینی‌شده که در صورت موافقت سازمان لیگ ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان تماشاگران خواهد بود و شرط حضور تزریق دو دوز واکسن است و انتظار داریم کلیه پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت دنبال شود تا تجربه موفقی به ماندگار بماند.

به گزارش نارخبر به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در ستاد کرونا استان مرکزی گفت: با بازگشایی مدارس شاهد حیات تازه آموزش و پرورش در سطح استان هستیم و با تمهیداتی که قبل از نوروز در مدارس برای بازگشایی انجام شده امروز روند آموزش حضوری مطلوب است و همه باید کمک کنند این روند ادامه پیدا کند.

مخلص الائمه اظهار کرد: علیرغم اینکه در چندین شهر استان روند افزایشی بوده ولی با توجه به تأثیر واکسیناسیون در چندین روز آینده پیش‌بینی شرایط بهتری را خواهیم داشت و تأثیر واکسیناسیون در موج هفتم بسیار محسوس است و تقاضا داریم مردم نسبت به تزریق سه دوز واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی میزان واکسیناسیون دوز اول ۹۶ درصد، دوز دوم ۸۹ درصد و دوز سوم ۵۰ درصد است که این میزان از میزان میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار مرکزی افزود: بعد از تعطیلات نوروزی شاهد کاهش حساسیت مردم نسبت به تزریق واکسن هستیم و نیاز است این حساسیت به واکسن دوباره در جامعه احساس شود و مردم و مسئولین باید جلوی عادی انگاری ها را بگیرند چراکه وضعیت آینده ویروس مشخص نیست و هرگونه سهل انگاری ما را با شرایط خطرناک مواجه می کند.

مخلص الائمه بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام لیالی قدر و افطاری ها نیاز است پروتکل های بهداشتی با دقت و حساسیت دنبال شود و رعایت فاصله گذاری ها و شیوه بهداشتی بسته بندی و توزیع اقلام افطاری یک ضرورت مهم است.

وی گفت: ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان مرکزی با برگزاری بازی آلومینیوم اراک با خلیج فارس ماهشهر با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران موافقت نموده و کلیه تمهیدات در این راستا پیش بینی شده که در صورت موافقت سازمان لیگ ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان تماشاگران خواهد بود و شرط حضور تزریق دو دوز واکسن است و انتظار داریم کلیه پروتکل های بهداشتی با حساسیت دنبال شود تا تجربه موفقی به ماندگار بماند.

استاندار مرکزی یادآور شد: در لیالی قدر با محوریت سازمان تبلیغات و مشارکت دستگاه های متولی برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی مانعی ندارد و با توجه به رنگ بندی شهرستان ها شیوه نامه ها ابلاع شده که تا حد امکان و اجازه شرایط جوی در فضاهای رو باز باید برگزار شوند و در غیر اینصورت در فضاهای بسته شهرهای قرمز با ۳۰ درصد از ظرفیت و مدت ۹۰ دقیقه، شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت و ۹۰ دقیقه، شهرهای زرد با ۷۰ درصد و ۹۰ دقیقه و شهرهای آبی با ۱۰۰ درصد ظرفیت و بدون محدودیت زمانی برگزار کنند.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس امسال به شکل حضوری و با حضور باشکوه مردم برگزار می شود و همچنین نماز عید سعید فطر نیز به شکل حضوری خواهد بود.

مخلص الائمه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اطلاع رسانی مکان های واکسیناسیون اطلاع رسانی مرتب و جامعی داشته باشد و در اراک دو مرکز واکسیناسیون سیار پیش بینی شده و نیاز است در شهر ساوه مرکز سیار راه اندازی شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه از عملکرد شهرداری اراک بابت فراکارت هوشمند رضایت نداریم و عملکرد خوبی تاکنون نداشته چراکه این موضوع موجب نارضایتی مردمی شده وشهرداری اراک باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشد و روند آن را تسریع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *