سرخک یک بیماری ویروسی و بسیار مسری/ تا کنون موردی در استان مرکزی مشاهده نشده

یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماری سرخک یکی از مسری ترین بیماری های عفونی می باشد.

به گزارش نارخبر؛ به نقل از دیار آفتاب؛ به گزارش دیار آفتاب؛ شیوا شبانی گفت: سرخجه یک بیماری ویروسی و تنفسیِ واگیردار بوده که می‌تواند یک تهدید جدی برای دوره بارداری و کودکان باشد.

وی تاکید کرد: علایم بیماری ابتدا به صورت تب، آبریزش بینی، سرفه و قرمزی چشم دیده شود و راش جلدی سرخک‌ معمولا به مدت حداکثر هفت روز وجود خواهد داشت.

شبانی با تاکید بر این نکته که واکسیناسیون علیه این ویروس اقدامی موثر در جلوگیری از ابتلا و خطرات ناشی از ابتلا است، اظهار کرد: پیش از سن یک سالگی با توجه به وجود آنتی‌بادی علیه این ویروس که از مادر به جنین منتقل شده، ابتلا پایین است اما با گذر زمان و با کاهش میزان آنتی بادی منتقل شده تا سن یک سالگی احتمال میزان ابتلا بالا می رود از این رو واکسیناسیون در سن یک سالگی که هم آنتی بادی کم شده و هم بدن کودک قدرت تولید آنتی بادی علیه واکسن را دارد انجام می پذیرد.

وی یادآور شد: انجام واکسیناسیون مجدد در سن چهار تا شش سالگی باعث افزایش میزان ایمنی زایی و کاهش خطر ابتلا می شود.

شبانی تصریح کرد: افرادیکه که در کودکی واکسیناسیون کامل (دو نوبت) انجام داده اند یا کسانی که یک بار ابتلا به سرخک داشته باشند، تقریبا در برابر این بیماری ویروسی ایمن هستند و دیگر مبتلا نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اگر به هر دلیلی واکسیناسیون سرخک انجام نشود می‌تواند با توجه به قدرت سرایت بالا، عواقب خطرناکی در کودکان و بارداری به همراه داشته باشد.

گفتنی است که تاکنون موردی از ابتلا جدید به سرخک گزارش نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *