حدود ۸ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ساوه

حدود ۸ هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در ساوه در سال گذشته انجام شده است.

به گزارش نارخبر به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد.

«داود سرمدی» افزود: سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۹۴۴ هزار قطعه طیور با وزن بیش از ۱۲ میلیون و ۳۷۸ هزار کیلوگرم و ۵۲ هزار و ۲۳۵ راس دام سبک و سنگین با وزن بیش از ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار کیلوگرم در ساوه کشتار شد.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی هفت هزار و ۷۳۹ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان ساوه صورت گرفت که در ۱۲۱ مورد به متخلفان تذکر داده شد و ۹۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: در روند بازرسی ناظران دامپزشکی سه هزار و ۸۱۰ کیلوگرم گوشت مرغ و ۶۲۸ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد نیز کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: پارسال همچنین ۶۳۱ هزار و ۵۰۵ قطعه جوجه ریزی پولت و تخم گذار و بیش از پنج میلیون و ۵۴۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در مرغداری‌های شهرستان ساوه انجام شد.

سرمدی عنوان کرد: جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام از طریق واکسیناسیون و انجام تست‌ها از جمله وظایف شبکه دامپزشکی است که در همین راستا، سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۵۲ راس دام علیه بیماری بروسلوز واکسینه شد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه، انجام پنج هزار و ۸۷۹ تست سل، واکسیناسیون هاری برای یک هزار و ۴۱۴ قلاده سگ و واکسیناسیون ۱۴ هزار و ۵۰ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

سرمدی گفت: در حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی ۱۵۳ هزار و ۵۹۹ راس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی واکسینه شدند و عملیات تزریق واکسن ضد بیماری لمپی اسکین برای ۳۱ هزار و ۹۸۰ راس دام سنگین نیز در سطح شهرستان ساوه انجام شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *