سطح دسترسی و نظارت حوزه سلامت بر فرآیند تولید و توزیع دارو ارتقاء یابد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: سطح دسترسی یا نظارت حوزه سلامت بر فرآیند تولید و توزیع دارو در واحدهای تولیدی ارتقاء یابد.

به گزارش نارخبر؛ به نقل از ایسنا بهرام براری سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از دو شرکت دارویی دانش بنیان در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: در راستای اجرای دستور ریاست جمهوری و دغدغه دولت در خصوص مقابله با مافیا و مراکز فساد در چرخه تامین، تولید، واردات و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی، بازدید از واحدهای تولیدی و واردکننده دارو از برنامه‌های سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی در ادامه عدم دسترسی مناسب ناظران و بازرسان دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بر فرآیند تامین، تولید و عرضه دارو و تجهیزات پزشکی را از مهمترین مسائلی بیان کرد که در جریان این بازدیدها عنوان شده است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر چرخه تولید و توزیع دارو در حیطه وظایف و ماموریت‌های سازمان غذا و داروست، تصریح کرد: بازرسان علوم پزشکی استان باید با حضور میدانی در این واحدها، و نظارت دقیق داده‌های سامانه را راستی‌آزمایی کنند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی افزود: وسعت فعالیت واحد غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه و همچنین ماموریت‌های تعریف شده در زمینه شفاف سازی و بررسی سلامت چرخه تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی با زیرساخت‌ها و نیروهای متخصص تناسب و همخوانی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و نیز نیروی انسانی کافی به منظور نظارت جدی بر فعالیت شرکت‌های دارویی با توجه به شرایط تحریم در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد و سطح دسترسی برای بازرسان در فرآیند تولید و توزیع دارو در واحدهای تولیدی ایجاد شود.

مدیر واحد غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به اینکه ۳۵ واحد تولید دارو در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۸ شرکت دارویی در این دو شهرستان فعال هستند.

حجت تمیزی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه قطب تامین غذا و دارو در استان و حتی کشور به شمار می‌رود، افزود: دانشکده علوم پزشکی تکلیف نظارتی گسترده‌ای در فرآیند تولید و توزیع دارد اما بستر لازم در این خصوص فراهم نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ساوه و فعالیت واحدهای دارویی، برخی تفویض اختیارها به دانشکده علوم پزشکی و بهبود چارت تشکیلاتی صورت گرفته اما در بعد نظارتی و دسترسی به سامانه تولید و توزیع دارو مشکلاتی وجود دارد.

تمیزی همچنین بر جذب نیروی انسانی متخصص در زمینه نظارت جدی بر واحدهای تولیدی دارو در بزرگترین شهر صنعتی کشور مستقر در ساوه تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *