نیاز به گروه‌های خونی منفی در ساوه جدی است

مدیر اداره انتقال خون شهرستان ساوه گفت: با توجه به ارزیابی‌ها، گروه‌های خونی منفی بیشترین نیاز شهرستان ساوه در ذخایر خونی است و به همین منظور از شهروندان ساوجی دارای این گروه‌های خونی انتظار می‌رود نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش نارخبر به نقل از خبرنگار ایرنا، «سعیده افشارپور» مدیر اداره انتقال خون شهرستان ساوه گفت: با توجه به استقبال خوب شهروندان ساوجی در زمینه ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در حد مطلوب است در حالی که گروه‌های خونی منفی بیشتر موردنیاز است.

وی بیان کرد: تداوم اهدای خون تضمین کننده تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی است و در تامین خون کمبودی وجود ندارد.

مدیر اداره انتقال خون شهرستان ساوه عنوان کرد: شهروندان ساوجی در شب‌های قدر از ساعت ۱۸ تا ۲۴ و در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۱۸ تا ۲۳ همراه با ارائه کارت ملی می‌توانند برای اهدای خون به مرکز انتقال خون ساوه مراجعه کنند.

افشارپور ادامه داد: براساس تحقیقات ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود و شهروندان باید نسبت به این موضوع آگاهی و اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به زمان مناسب برای اهدای خون در ماه رمضان، تصریح کرد: بهترین زمان در ماه رمضان برای اهدای خون بازه زمانی بین افطار و سحر بوده و بهتر است که ۲ ساعت پس از صرف افطار که فشار خون تنظیم می‌شود برای اهدا خون اقدام شود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *