توسعه شبکه فیبر نوری، بهبود جاده ها، آب شرب روستاها و اصلاح سهم آلایندگی صنایع از رئیس جمهور مطالبه شود

آصفری گفت: بایستی در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان مرکزی برخی مسائل اولویت دار استان را به صورت ویژه از ایشان پیگیری و مطالبه کرد

به گزارش نارخبر به نقل از  دیار آفتاب؛ محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان مرکزی، گفت: ضروری است در این سفر برخی مشکلات و مسائل استان به صورت ویژه ای پیگیری شود.

وی افزود: از جمله این موارد می توان به دریافت اعتبار ویژه ای برای بهسازی و تعویض خطوط انتقال آب در روستاهای استان اشاره کرد. وزارت نیرو برای تعویض شبکه آبرسانی قرارگاهی تشکیل داده که در صورت تهیه لوله توسط این قرارگاه، عملیات اجرایی لوله گذاری در استان مرکزی قابل انجام است.

آصفری ادامه داد: مورد بعدی که لازم است در اولویت قرار گیرد، توسعه شبکه کابلی مخابرات جهت بهبود وضعیت تلفن و خصوصا اینترنت در روستاهای استان است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از روستاهای استان از اینترنت ثابت برخوردار نیستند. توسعه فیبر نوری باید جزو خواسته ها از رئیس جمهور در سفرشان به استان مرکزی باشد.

وی بهبود وضعیت جاده ها و راه های استان را مطالبه بعدی از رئیس جمهور دانست و افزود: با توجه به لزوم توسعه یک پله ای جاده های تمام کشور، این مهم در استان مرکزی به نحو مطلوبی پیش نرفته است که همین امر باعث وقوع تصادفات در محورهای استان و کم کیفیت بودن برخی جاده ها است و باید در سفر آقای رئیسی به استان این مهم نیز پیگیری شود تا اعتبار لازم برای آن تخصیص داده شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم روستاهای استان مرکزی بر سر زمین های خود با اوقاف، منابع طبیعی و امور اراضی مشکل بسیاری دارند، گفت: باید این مشکل نیز در سفر رئیس جمهور گفته و برای برطرف شدن آن به دنبال راه حل بود.

آصفری کمبود آب شرب برخی روستاهای استان را از دیگر مسائل ضروری جهت مطالبه از رئیس جمهور دانست و تشریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵ روستای استان از آب غیر بهداشتی برای شرب استفاده می کنند و ۱۵ روستا با تانکر آبرسانی می شوند که لازم است برای ساخت مجتمع آبرسانی در این سفر اعتبار درنظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ لیتر پساب غیر استاندارد فاضلاب اراک وارد تالاب میقان می شود که باعث تخریب این تالاب هم می شود در حالی که می توان به همین پساب، مشکلات بسیاری از کشاورزان همان محدوده را برطرف کرد.

آصفری با بیان اینکه تخصیص سهم آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه شازند باید در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان اراک و ۱۰ درصد به شهرستان خنداب تخصیص داده شده است ولی در مقایسه با حجم آلودگی ای که این دو صنعت آلاینده برای شهرستان های خنداب و اراک دارند، این سهم اندک است و باید در سفر ریاست جمهوری این سهم اصلاح شود.

وی با انتقاد از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر این مجموعه به محلی برای دلالی قیمت زمین در روستا و عاملی برای افزایش قیمت زمین تبدیل شده است. با این شیوه نمی توان مردم را صاحب خانه کرد و بایستی معاونت عمرانی استانداری بر روی این موضوع نظارت دقیق تری داشته باشد.

آصفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بودجه سالانه کشور ۱۸میلیارد دلار است در حالی که نیاز کشور برای انجام پروژه ها و نیاز های دیگر به حدود ۹۰میلیارد دلار است و باید از ظرفیت های داخلی برای پیشبرد امور کشور بهره برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *