پیگیری و اقدام جهت رفع مشکلات مهمانشهر شهید ناصری ساوه

استاندار مرکزی از پیگیری و اقدام جهت رفع مشکلات مهمانشهر شهید ناصری ساوه خبر داد.

به گزارش نارخبر؛ به نقل از ایسنا ،فرزاد مخلص الائمه سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از مهمانشهر شهید ناصری ( اردوگاه افاغنه ساوه) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت قابل توجهی از اتباع افاغنه در این مهمانشهر سکونت دارند که بزرگترین مهمانشهر کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات این مهمانشهر که از سالیان گذشته شکل گرفته است، افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل و اداره کل اتباع استانداری مرکزی مشکلات مهمانشهر که مهمترین آن موضوع انتقال و اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه است را رفع کنیم و امیدواریم اینکار با تامین منابع مالی امسال آغاز شده و بخش عمده آن اجرایی شود.

وی افزود: اداره کل اتباع استانداری، معاونت عمرانی و دفتر فنی با هماهنگی فرمانداری شهرستان پیگیر حل مشکلات و به ویژه اجرای شبکه فاضلاب خواهند بود.

استاندار مرکزی همچنین در جریان بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در ساوه اظهار کرد: بالغ بر ۱۸۴۸ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ساوه در حال احداث است و از پروژه های مهم طرح جهش مسکن استان به شمار می رود.

وی افزود: روند و فرآیند اجرای طرح مطلوب بوده و برخی موانع پیش رو برداشته شده و به موقع تحویل صاحبانشان خواهند شد و طبق وعده پیمانکار تا دهه مبارک فجر تکمیل خواهد شد.

مخلص الائمه افزود: در اجرای طرح جهش تولید در استان از همه ظرفیت و توان برای تامین مصالح استفاده خواهد شد و خوشبختانه اکثر مصالح ساختمانی در استان بویژه در ساوه و زرندیه تولید می شود و حتی نیاز استان های همجوار را نیز تامین می کند.

وی بیان کرد: پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک نیز بزرگترین طرح جهش تولید در کشور است که عملیات اجرایی آن قبل از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تلاش خواهیم کرد به موقع عملیات اجرایی آن انجام شود.

استاندار مرکزی خواستار تدوین برنامه زمان بندی برای اجرای پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در اداره راه و شهرسازی استان شد تا در کوتاهترین زمان ممکن شاهد اجرا و بهره برداری از پروژه ها باشیم که به دلیل کاهش قیمت تمام شده به نفع مصرف کننده خواهد بود و زمانبر شدن آن به دلیل افزایش قیمت و نرخ تورم به ضرر متقاضیان می شود.

وی از پیمانکاران، مشاورین و ناظرین خواست تا از همه توان خود برای تسریع در اجرای پروژه ها استفاده کنند تا طولانی شدن اجرای پروژه به ضرر متقاضیان تمام شده نشود.

گفتنی است استاندار مرکزی در سفر به ساوه نماز عید فطر را در مصلی امام علی علیه السلام این شهرستان و به امامت امام جمعه ساوه اقامه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *