به گزارش نار خبر؛ حجت الاسلام «محمد سبزی» روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه و اصلاح زیرساختهای حمل و نقل برای کاهش حوادث ترافیکی یکی از مطالبههای مردمی در این شهرستان ها است اظهار کرد: به همین منظور در دیدار رییس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور برای آسفالت جاده قدیم مامونیه تا تهران یک هزار تن از ۲ هزار تن قیر مور نیاز تخصیص داده شد.
وی افزود: اقدامات زیرساختی این طرح هم اکنون از سوی پیمانکار آن انجام شده و با تزریق قیر لازم و اتمام عملیات آسفالت ریزی بسیاری از مشکلات ترافیکی مسیر مرتفع می شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه ور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری می شود یک هزار تن قیر مورد نیاز دیگر این طرح نیز از سوی راه و شهرسازی تامین شود گفت: تامین مالی این طرح جز مصوبات سفر رییس جمهور به استان مرکزی بوده که بخش قابل توجهی از آن تامین شده است.
وی اصلاح نقاط حادثه خیز محور قدیم ساوه – همدان را از دیگر اولویت های پیش رو اعلام کرد و افزود: از محل اعتبارات شهرستانی برای این طرح مبلغ قابل توجهی مصوب شده و در کنار آن سازمان راهداری ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر برای آن تخصیص داده است.
حجت الاسلام سبزی گفت: این اعتبار تخصیص یافته از سوی راهداری برای احداث زیر گذر سه راهی سد الغدیر هزینه می شود و علاوه بر آن پیشتر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز در کمیته برنامه ریزی ساوه برای آسفالت ریزی باند دوم آن تخصیص داده شده بود.
وی با بیان اینکه سه راهی سد الغدیر ساوه یکی از نقاطی است که حوادث ترافیکی منجر به فوت آن زیاد است یادآور شد: پیگیری می شود تا احداث زیرگذر در این مسیر در کمترین زمان ممکن آغاز و این نقطه حادثه خیز اصلاح شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین انجام عملیات روکش بلوار اصلی شهر مامومینه به عنوان بخشی از مسیر جاده قدیم تهران از دیکر مطالبه های مردمی پیگیری شده از رئیس راهداری، حمل و نقل جاده ای است یادآور شد: مقرر شد یک باند این مسیر توسط شهرداری مامونیه و باند دیگر نیز توسط راهداری با هزینه کرد ۱۰۰ میلیلرد ریالی روکش شود.
حجت الاسلام سبزی یادآور شد: پیگیری روکش پنج کیلومتر از مسیر ساوه بوئین زهرا ، تعریض جاده قدیم ساوه سلفچگان از دیگر اولویت های مطرح شده در این جلسه بود که به زودی اعتبارات لازم آنها تامین می شود.
محورهای مواصلاتی شهرستان های ساوه و زرندیه به علت قرار گیری در محل تلاقی آمد و شد جنوب غربی و غرب کشور یکی از نقاط حادثه خیز بوده که طبق اعلام مرکز اورژانس دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال جاری ۴۷ نفر در حوادث ترافیکی این مسیرها جان خود را از دست داده اند.