شعر حوادث روزگار را روایت می‌کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شعری می‌تواند مفید باشد که روایت درستی از حوادث روزگار نشان دهد.

به گزارش نار خبر؛ حجت الاسلام محمد سبزی در دومین رویداد شعر روح‌الله و سوگواره شهدای خدمت که عصر امروز در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد؛ اظهار کرد: شعر آیینی و مذهبی در طول تاریخ فراز و فرود‌هایی داشته است و در زمان صفویه که مذهب شیعه در ایران حاکم‌میشود، شخصی مثل محتشم کاشانی غوغا می‌کند و در زمان نادرشاه افول و در زندیه و سامانی دوباره رونق می‌گیرد.

وی افزود: یکی از جذابیت‌های خواندن شعر ایجاد تصویر و تخیل‌سازی استو همچنین مانایی و ماندگاری شعر به الفاظ و کلمات روح می‌بخشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصویر و تصویرسازی یکی از ابزار‌های تأثیرگذاری بر افکار عمومی استو همچنین خداوند هم در قرآن کلمات و حقایق را برای مردم در سه عنصر تشخیص، تجسیم وخیال‌انگیزی تصویر‌سازی می‌کند.


وی بیان کرد: قرآن کریم برای معرفی خویش از دلالت غیرزبانی و تصویرسازی استفاده کرده است.


حجت الاسلام سبزی گفت: اشعار و ادبیات مذهبی نقش بسیار مهمی در ماندگاری و جاودانگی واقعه عاشورا داشته‌اند. این اشعار نه تنها به عنوان یک وسیله انتقال دهنده تاریخ و فرهنگ عاشورا عمل کرده‌اند، بلکه احساسات و پیام‌های نهضت امام حسین (ع) را نیز به نسل‌های بعد منتقل کرده‌اند.


وی تصریح کرد: شعری که بتواند روایت درستی از حوادث روزگار ارائه دهد، می‌تواند بسیار ارزشمند و تأثیرگذار باشد. چنین شعری می‌تواند همگام با تاریخ، وقایع و احساسات مردم را به تصویر بکشد و به عنوان یک سند فرهنگی و تاریخی عمل کند.


حجت الاسلام سبزی با اشاره به اینکه امروزه روایت‌گری حرف اول را می‌زند گفت: دشمنان روایت نادرستی را ارائه می‌دهند و شاعران آیینی موظف هستند که وقایع را به درستی در قالب شعر ارائه دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *